Sanidade declara a guerra ás 'influencers' que promocionan fármacos

O obxectivo é garantir que a publicidade de medicamentos se axuste á normativa vixente e que é a máis adecuada e segura para o bo uso dos mesmos
La 'influencer' María Pombo recomendando un medicamento. YOUTUBE
photo_camera A 'influencer' María Pombo recomendando un medicamento. YOUTUBE

O Ministerio de Sanidade está a analizar a fórmula para proceder e traballar conxuntamente con Google fronte aos contidos difundidos en Youtube nos que "terceiras" persoas distintas aos laboratorios, como determinadas 'influencers', promocionan fármacos, suxeitos ou non a prescrición.

O obxectivo é garantir que a publicidade de medicamentos se axuste á normativa vixente e que é a máis adecuada e segura para o bo uso dos mesmos, sinalaron a Efe fontes de Sanidade.

O Ministerio, ademais, solicitou aos Consellos Xerais de Médicos e de Farmacia que traballen conxuntamente para identificar o maior número de casos posibles sobre publicidade de medicamentos que non cumpran coa normativa vixente.

O pasado 26 de novembro enviouse un escrito a Google España como consecuencia dunha investigación aberta por mor dunha denuncia recibida no Ministerio, agregaron as fontes.

Sanidade requiriu a devandita plataforma que "de xeito inmediato" procedese á retirada dos contidos indicados

Tras a denuncia, "procedeuse a examinar o contido dispoñible na plataforma Youtube, relativo á promoción de diversos medicamentos de uso humano autorizados en España, tanto de prescrición como de non prescrición, realizada por terceiros distintos aos laboratorios farmacéuticos responsables dos mesmos".

Constatada a ilicitud das actividades publicitarias analizadas, por non axustarse aos requisitos establecidos na normativa vixente, Sanidade requiriu a devandita plataforma que "de xeito inmediato" procedese á retirada dos contidos indicados ou ben fixese imposible o acceso aos mesmos.

Así mesmo, para identificar que produtos publicitados son medicamentos de uso humano autorizados en España, instaba a Google a consultar a páxina web da Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios.

"Ao tratarse dun requirimento xeral, inicialmente non se identificaron medicamentos concretos", aseguran as fontes.

Os únicos profesionais facultados para recetar fármacos e produtos sanitarios suxeitos a prescrición son os médicos, os odontólogos e os podólogos

En decembro, Sanidade recibiu un escrito de Google en contestación ao seu requirimento, no que lle trasladaba que Youtube é un servizo prestado por Google Ireland, asíou a súa vontade de cumprir coas resolucións ditadas polo Ministerio ou por calquera outra autoridade competente.

Este buscador solicitaba, ademais, a colaboración do Ministerio para identificar os contidos para os que sexa necesaria a cesación inmediata.

O pasado mes de novembro, o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Médicos (CGCOM), o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Farmacéuticos (CGCOF) e o Consello Xeral de Colexios de Dentistas fixeron público un comunicado no que advertían dos perigos de seguir as recomendacións sobre tratamentos e fármacos que fan nas redes sociais os 'influencers'.

No mesmo, incidían en que os únicos profesionais facultados para recetar fármacos e produtos sanitarios suxeitos a prescrición son os médicos, os odontólogos e os podólogos, así como que os farmacéuticos son os "únicos competentes" para a dispensación informada previa presentación por parte do paciente da correspondente receita.

Comentarios