Multa de 77 millóns a Atresmedia e Mediaset polas súas prácticas publicitarias

Competencia obriga ás cadeas a modificar as súas condicións de comercialización de publicidade en tres meses
Sede de Mediaset. EP
photo_camera Sede de Mediaset. EP

A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) multou a Atresmedia e Mediaset con sancións que ascenden a 77,1 millóns de euros por prácticas publicitarias anticompetitivas e obrígaos a modificar as súas condicións de comercialización de publicidade en tres meses.

Competencia fixo públicas este mércores as multas, de 38,9 millóns para Mediaset e de 38,2 millóns para Atresmedia, tras resolver que as prácticas publicitarias destes grupos de comunicación vulneran as normas de competencia e "teñen como efecto limitar a capacidade do resto de televisións para poder competir na captación de ingresos publicitarios".

Tras unha investigación que durou 21 meses, o organismo regulador non só sancionou economicamente a Atresmedia e Mediaset, tamén lles impón que modifiquen a súa estratexia de comercialización de publicidade nun prazo máximo de tres meses.

"Mediaset e Atresmedia desenvolveron políticas comerciais na venda de publicidade televisiva cuxo resultado foi concentrar nas súas canles unha cota conxunta que supera o 85 % de todo o mercado. Deste xeito, limitan a capacidade do resto de canles de televisión para captar ingresos por publicidade, con risco de verse expulsados do mercado", subliñou a CNMC.

O organismo regulador ha explicado que os dous grandes grupos televisivos -os de maior audiencia en España- impuñan aos anunciantes unha "elevada cota mínima de investimento" e, se non cumprían con este compromiso, as empresas podían ser penalizadas.

Ademais, Mediaset e Atresmedia pagaban incentivos ás axencias de medios a cambio de que alcanzasen un volume determinado de investimento publicitario, uns incentivos chamados "extraprimas".

Con estas prácticas, asegurou a CNMC, os grupos "induciron aos anunciantes e ás axencias a concentrar gran parte do seu orzamento de publicidade televisiva en Mediaset e Atresmedia".

PAQUETES DE PUBLICIDADE. As sancións tamén responden a que os grupos comercializaban de xeito habitual a publicidade en paquetes: nun módulo publicitario incluíanse canles de gran audiencia e outros de menor audiencia.

Ademais, producíase unha práctica chamada pauta única, que consiste na transmisión simultánea de publicidade en distintas canles do grupo seguindo a pauta do que gozaba de maior audiencia.

Deste xeito, a concentración publicitaria producíase tamén en canles de menor audiencia de Atresmedia e Mediaset.

Estes comportamentos, detallou a CNMC, facían que o resto de operadores televisivos tivesen "dificultades para competir en igualdade de condicións coas canles que son equivalentes en audiencia", polo que quedaban "excluídos do mercado".

Isto ten así mesmo un "impacto negativo" na demanda de contido audiovisual, xa que a dificultade para rendibilizar as audiencias limita a capacidade de obter contidos atractivos a estes operadores que non son de Atresmedia nin Mediaset, algo que podería axudarlles a mellorar a súa cota de pantalla.

Segundo Competencia, os grupos estarían practicando estes acordos verticais de xeito independente, aínda que as condicións aplicadas eran moi similares.

OBRIGATORIO CAMBIO NA ESTRATEXIA COMERCIAL. Esta resolución de Competencia obriga a ambos os grupos a adaptar "as súas relacións comerciais e contractuais no prazo máximo de tres meses".

Ademais, a CNMC permanecerá vixiante de que este cambio se produza: os grupos están obrigados a informar de forma periódica ao organismo regulador das súas ofertas comerciais desglosadas e dos acordos comerciais que formalicen con anunciantes e axencias de medios.

As cadeas dispoñen de dous meses para recorrer esta decisión ante a Audiencia Nacional mediante un recurso contencioso-administrativo.

Comentarios