Enredo xurídico en Madrid: ¿moción de censura ou adianto electoral?

A ruptura de C's co PP en Murcia levou a Ayuso a convocar eleccións, pero Más Madrid e PSOE presentaron sendas mocións 
Ayuso, en la sede de la Comunidad de Madrid. ZIPI
photo_camera Ayuso, na sede da Comunidade de Madrid. ZIPI

O anuncio de adianto electoral na Comunidade de Madrid e, poucas horas despois, a decisión da Mesa da Asemblea rexional de admitir a trámite dúas mocións de censura da oposición o Goberno de Isabel Díaz Ayuso abren unha etapa de inestabilidade política na rexión, enredada nun debate xurídico.

¿Ten validez o decreto de adianto electoral e disolución da Asemblea coa firma de Isabel Díaz Ayuso? ¿Poden os grupos parlamentarios da oposición rexistrar mocións de censura mentres ese decreto non estea publicado no Boletín Oficial?

Cada parte sostén argumentos opostos e expertos xurídicos consultados por Efe auguran que o conflito acabará nos tribunais, con normas de diferente rango implicadas neste envurullo.

O Goberno de Isabel Díaz Ayuso sostén que a presidenta madrileña asinou o decreto coa convocatoria de eleccións ás 12 horas, co que "a decisión queda decretada nese momento" e "calquera moción de censura é posterior a esa decisión".

Desde Más Madrid apuntan que rexistraron a súa moción ás 13 horas e o PSOE fíxoo ás 13.07 e a Mesa da Asemblea, cos votos socialistas e de Cidadáns, admitiunas a trámite ao non darse por disolta mentres o decreto non se publique no Boletín Oficial da Comunidade de Madrid (BOCM).

Segundo o Estatuto de Autonomía, o Presidente da Comunidade de Madrid pode "acordar" a disolución da Asemblea de forma anticipada a través dun decreto, no que se convocarán á súa vez eleccións; pero non poderá tomar esa decisión "cando se atope en tramitación unha moción de censura".

A lei reguladora da facultade de disolución da Asemblea de Madrid polo Presidente da Comunidade, de 1990, tamén recolle esa limitación e sinala que o decreto de disolución, coa data de celebración das eleccións, "publicarase en Boletín Oficial da Comunidade de Madrid e entrará en vigor no momento da súa publicación".

A clave é que se acordou este mércores, sosteñen os impulsores do adianto electoral; pero se non se publicou, alegan os defensores das mocións, a Asemblea non está disolta e poden tramitarse as súas iniciativas que á súa vez paralizarían a convocatoria de eleccións.

"Unha norma non existe se non se publicou nun boletín oficial. Un anuncio é un mero anuncio", expón o catedrático de Dereito Constitucional Miguel Presno, convencido de que o decreto de disolución da Asemblea non pode fornecer efectos antes da súa publicación.

Este xurista non ten dúbidas respecto diso, pero recoñece que pode haber distintas interpretacións e augura litixios nos tribunais. Se recorre o Goberno rexional ou a Mesa da Asemblea pola vía contencioso-administrativa, o envurullo acabaría en mans do Tribunal Superior de Xustiza de Madrid, apuntan a Efe fontes xurídicas, que destacan así mesmo a posibilidade de que un grupo parlamentario recorra ao Tribunal Constitucional.

Comentarios