Os docentes españois son dos poucos da OCDE que non realizan unha avaliación periódica

Un mal resultado en devandito exame ten consecuencias para os profesores nalgúns países, como a formación obrigatoria e incluso reducións de salario
Una profesora impartiendo clase
photo_camera Una profesora impartiendo clase

Os profesores dos centros públicos en España, que supoñen aproximadamente o 70% do total dos docentes, son avaliados para acceder á profesión, pero non o son logo de forma regular como ocorre na maioría dos países da Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económicos (OCDE).


É un dos principais puntos destacados sobre España por este organismo de cooperación internacional no seu informe Panorama da Educación 2015 -Education at a Glance-, dado a coñecer este martes.

Dos 34 países da OCDE, só en España, Italia, Irlanda e Israel non se require unha avaliación regular do funcionamento dos profesores logo de acceder á profesión.

Con todo, na maioría dos países estudados hai avaliacións regulares do profesorado e os resultados serven para tomar decisións sobre o seu desenvolvemento profesional.

Un mal resultado en devandita avaliación periódica ten consecuencias para os docentes, a máis común é a necesidade dunha avaliación posterior (en dezaseis países) e a formación obrigatoria (en dez países). Incluso en once países a avaliación regular do profesorado afecta o salario do profesor.

O estudo da OCDE coincide no tempo co debate aberto no noso país despois de que o Ministerio de Educación encargue ao filósofo e pedagogo José Antonio Marina a elaboración do borrador do Libro Branco do profesor ou Estatuto Docente.

Precisamente Marina sostén no seu blogue que non só se pode avaliar -aos docentes-, senón que se debe facer".

Marina propón sete parámetros para avaliar a un profesor: portfolio profesional ou documentación sobre a súa traxectoria académica e profesional; aproveitamento pedagóxico do alumno, non a nota; opinión do alumno; observación do profesor na aula (como dá clase, como se relaciona co alumno); relación que mantén cos pais dos alumnos; modo de colaborar co resto de profesores do centro e calidade do centro.

A avaliación do profesorado antes de comezar a súa docencia está lexislada e é requirida nas tres cuartas partes da OCDE e dos países asociados con datos dispoñibles respecto diso.

É o caso de España -recorda a OCDE-, o rexistro de profesores é preceptivo no sistema público para acceder á profesión e confirmar oficialmente que é competente para o ensino.

Con todo, outras formas de avaliación do profesorado non están lexisladas, como son a avaliación regular, a avaliación para a promoción e os sistemas de incentivos.

Por outra banda, o estudo subliña que en España, na primeira etapa da ESO, hai 25 alumnos fronte á media de 24 nos países da OCDE, aínda que o tempo que dedican os profesores a manter a orde é similar ao do resto de países.

Ademais, o cociente de alumnos (15 anos) por computador é máis baixa que na media da OCDE (2,2 fronte a 4,7, respectivamente), e no noso país hai unha proporción maior de directores de centros que afirman ter escaseza ou deficiencia de computadores para o ensino.

En España os alumnos de 15 anos obteñen mellores resultados en lectura en papel que en lectura dixital, mentres que na OCDE, de media, ocorre o contrario.

O informe destaca que en España hai máis oportunidades laborais para os adultos con doutoramento que para os que só teñen grao e máster: 77% de adultos con grao están empregados, 79% con máster e 87% cun doutoramento.

E os adultos españois con educación terciaria (FP superior e universitarios) teñen máis posibilidades de estar entre o 25% con maiores soldos mensuais que aqueles que só teñen a Eso.

Ademais, o 98% dos alumnos que acaban a Eso ten menos de 25 anos mentres que a esa idade os que acaban a FP supoñen o 61%, datos que na OCDE son de 97% e 83%, respectivamente. 

Comentarios