A repartición urbana de mercancías, o novo reto da DXT e a FEMP tras o límite a 30

Está a aumentar dun xeito exponencial e córrese o risco de que acabe colapsando as cidades
Una señal de limitación de velocidad a 30 km h +
photo_camera Un sinal de limitación de velocidade a 30 km/h.

A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) e a Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP) coincidiron en que tras a medida que limita a velocidade a 30 km/h nas vías urbanas dun único carril por sentido de circulación o reto ao que se enfrontan as cidades está na repartición urbana de mercancías.

O director xeral de Tráfico, Pere Navarro, considerou que é un bo momento para a mobilidade e, tras asegurar que a limitación de 30 km/h "non é unha medida illada", recoñeceu que o reto está na distribución de mercancías nas cidades.

O presidente da Comisión de Transportes, Mobilidade Sostible e Seguridade Viaria da FEMP, Afonso Gil, foi máis lonxe ao advertir do problema que se aveciña coa repartición urbana de mercancías, que está a aumentar dun xeito exponencial e que corre o risco de que acabe colapsando as cidades.

"Temos que traballar entre todos para que ninguén renuncie a ter a botella de leite debaixo de casa e á vez haxa menos repartición. Se non o facemos eficiente e eficaz en taxas de fumes, de ruídos e de vítimas será insufrible e inasumible", recalcou.

Foi durante unha xornada sobre o novo modelo de cidade tras a implantación do límite máximo de velocidade a 30km/h, que entrou en vigor o pasado día 11, con motivo de VINA Semana Mundial da Seguridade Viaria, auspiciada por Nacións Unidas.

Na inauguración, o ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, recordou que a limitación de 30 km/h afecta ao 70 % das rúas de España e sinalou que "non é unha ocorrencia" do Goberno.

O ministro destacou a Bilbao, Málaga e Valladolid pola súa aposta decidida polo "acougado do tráfico". "Son tres claros exemplos de compromiso municipal coa sustentabilidade e a seguridade viaria e de aposta decidida por medidas que posibilitan que as súas cidades que sexan indefectiblemente moito máis humanas".

Grande-Marlaska recordou que o risco de que un peón faleza tras ser arroiado por un vehículo é ata cinco veces menor se este circula a 30 km/h que a 50 km/h, o que, ao seu xuízo, é unha "razón suficiente para apoiar a medida".

Pero máis aló da seguridade viaria, valorou que esa limitación xera cidades "máis acougadas, máis saudables e máis sostibles, rúas para a vida pero tamén rúas para vivir".

Trátase de crear "un clima urbano onde todo o mundo poida realizar a súa personalidade, a súa dignidade humana en termos de racionalidade", dixo.

Así, o titular de Interior avogou por rúas que recuperen o papel de foro público, de interacción social, "que nos permita aos cidadáns relacionarnos, interactuar e crecer como cidade moderna comprometida co próximo e coa súa contorna vital. Rúas para exercer a cidadanía en liberdade como procede no século XXI".

En clausúraa, o responsable da DXT aseverou que a aplicación da medida non se pode impor con multas senón convencendo dun cambio de paradigma e de modelo de cidade.

Navarro resaltou que a noticia non é tanto que se aprobou a medida como que se tardou 10 anos en facelo, posto que xa en 2011 el mesmo presentou a proposta ao entón ministro do Interior, Antonio Camacho, quen "con bo criterio" instou a esperar ante a proximidade de eleccións.

Pola súa banda, Gil, tamén vicealcalde de Bilbao, primeira "cidade 30" do mundo de máis de 300.000 habitantes, destacou a importancia de que os concellos se tomen en serio o tema da mobilidade porque "as cidades, ou son de todos ou non serán".

Gil pediu responsabilidade colectiva para cumprir unha medida que, segundo dixo, "non é para pór multas". De feito, en Bilbao baixaron as sancións "porque a xente cumpre".
 

Comentarios