A lei Celaá contemplará estudar impostos na ESO e non reforza a concertada

O debate sobre a Lomloe terminou con berros de "liberdade" por parte da dereita
Isabel Celáa. EUROPA PRESS
photo_camera A ministra Celaá, na comisión de Educación. MARISCAL

Os grupos parlamentarios han votado este xoves as últimas emendas transaccionais presentadas á Lomloe ou lei Celaá e só saíu adiante unha para que en Secundaria estúdese o papel dos impostos, e rexeitáronse varias para reforzar o ensino concertado.

Os alumnos de Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) deberán coñecer o papel social dos impostos e a xustiza fiscal dentro da materia de Valores Cívicos e Éticos que fixa a Lomloe.

Estableceuse a través da emenda transaccional entre Compromís e Máis País Equo e á que se uniron PSOE, Unidas Podemos, Grupo Republicano e Junts per Catalunya.

Nun dos cursos de Secundaria tense que estudar Valores Cívicos e Éticos e, segundo a emenda, prestarase "especial atención" á reflexión ética, incluiranse contidos referidos á Constitución, ao coñecemento e respecto dos Dereitos Humanos e da Infancia, á educación para o desenvolvemento sostible e a cidadanía mundial, á igualdade de mulleres e homes, e ao valor do respecto á diversidade.

Agora súmase o comprender "o papel social dos impostos e a xustiza fiscal, fomentando o espírito crítico e a cultura de paz e non violencia"

Ademais, agora súmase o comprender "o papel social dos impostos e a xustiza fiscal, fomentando o espírito crítico e a cultura de paz e non violencia". Presentáronse para debate e votación este xoves un total de seis emendas transaccionais.

Ademais da citada sobre o coñecemento dos mozos sobre os impostos, había outra sobre os centros concertados coa firma de PNV e Junts per Catalunya, á que mostraran o seu apoio PP, Cidadáns e Vox, pero que non se aprobou.

Especificábase que os ensinos regulados por esta lei programaríanse polas administracións educativas tendo en conta a oferta existente de centros públicos e a autorizada nos centros privados concertados.

E engadíase que as administracións educativas "programarán a oferta educativa de modo que garantan a existencia suficiente de prazas públicas e aquelas que garantan a prestación do servizo público da educación, especialmente nas zonas de nova poboación".

Os berros e aplausos uníronse ao finalizar a quenda de palabra de todos os portavoces de Educación da Cámara baixa

Tampouco saíron adiante outras tres emendas transaccionais acordadas entre o PP e UPN en defensa dos centros concertados e unha última para que o alumnado elixa entre unha materia sobre relixión confesional e outra aconfesional.

"LIBERDADE". O debate sobre o ditame á Lomloe ou lei Celaá acabou este xoves no medio de berros de "liberdade" por parte de deputados do PP e de Vox, entre outros, á vez que a bancada socialista e a de Unidas Podemos aplaudían á portavoz educativa de PSOE, Luz Martínez Seijo, que defendeu a norma.

Os berros e aplausos uníronse ao finalizar a quenda de palabra de todos os portavoces de Educación da Cámara baixa, que han expresado o seu defensa ou a súa crítica sobre a que será a oitava lei educativa en democracia.

Martínez Seijo acusou a PP, Ciudadanos e Vox de difundir mentiras sobre que a Lomloe vai acabar coa liberdade dos pais para elixir centro educativo ou que poidan pedir ensino en castelán.

"Xa está ben de utilizar a palabra liberdade só para os que teñen recursos e obviar aos que non os teñen e non teñen liberdade para decidir"

"Xa está ben de utilizar a palabra liberdade só para os que teñen recursos e obviar aos que non os teñen e non teñen liberdade para decidir", dixo a deputada socialista.

Así mesmo, criticou que os centros concertados estean "a manipular" e "utilizando" a menores de idade nos patios dos seus colexios para porlles en contra da norma a través de lectura de manifestos.

Pola contra, Sandra Moneo (PP), Marta Martín (Cidadáns) e Joaquín Carballos (Vox) anunciaron que recorrerán ao Tribunal Constitucional e incluso á Comisión Europea porque a lei Celaá impide a elección de centro ás familias, por exemplo, un concertado e os de educación especial.

Comentarios