A CE afirma que os españois non están preparados para as necesidades do mercado

A Comisión Europea (CE) advertiu hoxe dos efectos que os recortes poderían ter na educación, á vez que sinalou que España debe facer fronte tamén aos "retos" de loitar contra o abandono escolar e mellorar o acceso dos alumnos ao mercado laboral.

"A consolidación das finanzas públicas e o desemprego xuvenil desafían os sistemas de educación e formación europeos", sinalou o Executivo comunitario nun estudo presentado hoxe, no que analiza os sistemas educativos e de formación de todos os Estados da Unión Europea.

Respecto ao caso español, a CE recalca que os "grandes retos" que afronta o sistema educativo do país son a transición desde as escolas ao mercado laboral e a "persistente e elevada taxa de abandono escolar temperán, con grandes diferenzas entre as rexións".

"Estes desafíos vense agravados pola situación económica de España, que esixe importantes esforzos de consolidación fiscal, con (a aplicación de) recortes orzamentarios na educación desde 2011 a nivel nacional e rexional", recalcou a Comisión.

A CE sinala que o abandono escolar en España situouse no 24,9 % en 2012, o que supón unha melloría con respecto ao 32,1 % rexistrado en 2009.

Con todo, esta taxa mantense por baixo da media do 12,7 % rexistrada nos Vinteoito e lonxe do 10 % fixado como obxectivo comunitario para 2020.

Ademais, o estudo afirma que a formación e as destrezas que adquiren os españois "non están o suficientemente actualizadas e adaptadas ás necesidades do mercado, especialmente naqueles sectores con mellores perspectivas de desenvolvemento económico".

A pesar diso, a CE recoñece "os progresos en ambos campos", tanto no abandono como no acceso ao mercado laboral.

O Executivo europeo recomenda a España que aumente a importancia que se dá ao mercado de traballo durante o proceso de formación para reducir o abandono escolar nas etapas iniciais e para impulsar a aprendizaxe ao longo de toda a vida.

Nesta liña, destaca a importancia de fomentar a formación dual, que combina estudos con prácticas profesionais, especialmente nos niveis educativos máis altos.

A CE considera que as medidas a este respecto incluídas na recente reforma da lei educativa (LOMCE) "parecen adecuadas" e recomenda ir máis aló dos actuais proxectos piloto.

No entanto, recoñece que "na actual situación económica e do mercado de traballo, a súa completa implementación segue sendo un reto".

O informe recorda que España reduciu os fondos dedicados a educación como parte do seu proceso de consolidación fiscal: destinou un 4,7 % do PIB en 2012, por baixo do 5,1 % que gastou en 2009, e tamén inferior ao 5,3 % de media na Unión Europea.

España é un dos seis países europeos que reduciu os fondos en todos os niveis educativos -salvo preescolar- entre 2008 e 2010, xunto con Bulgaria, Hungría, Italia, Lituania e Romanía.

No entanto, a situación española está en consonancia coa dos membros da Unión Europea en xeral.

O informe mostra que dezaseis dos Vinteoito reduciron as súas partidas orzamentarias para educación entre 2008 e 2011 e que a taxa de emprego das persoas con formación superior á secundaria caeu do 82 % ao 75,7 % nese período para toda a UE.

A CE pon tamén de relevo a falta de competencias nalgúns sectores da poboación europea -só entre un 20 % e un 24 % supera o nivel básico en literatura ou matemáticas- e o desfasamento que existe entre as habilidades que se adquiren e as que se requiren para o mercado de traballo.

Comentarios