O Goberno expón a prórroga automática de todos os Erte

Espera o 'si' dos axentes sociais
Yolanda Díaz durante una comparecencia. JUAN CARLOS HIDALGO (EFE)
photo_camera Yolanda Díaz durante unha comparecencia. JUAN CARLOS HIDALGO (EFE)

O Goberno está á espera de que os axentes sociais dean o visto e prace á última proposta que presentou na mesa de negociación para a prórroga dos expedientes de regulación temporal de emprego (Erte) ata o 31 de maio, na que se contempla a prórroga automática de todos os procedementos, segundo confirmaron a Europa Press en fontes do Executivo.

Non hai ningunha reunión da mesa de negociación programada no horizonte, xa que o acordo só está pendente de que sindicatos e empresarios comuniquen a súa decisión, o que podería producirse nas próximas horas.

Así, CCOO reunirá este martes á súa Comisión Executiva ás 9.00 horas para valorar a última proposta do Goberno, segundo informaron este luns a Europa Press en fontes do sindicato. Cepyme, pola súa banda, convocou á súa Executiva mañá pola tarde, segundo confirmou a patronal da peme a Europa Press, mentres que CEOE tamén ten previsto reunir aos seus órganos de goberno este martes.

No caso de UXT, o sindicato xa informou á súa Executiva a semana pasada do contido da prórroga, que non levará cambios de calado respecto da regulación actual, aínda que si prevé axilizar a tramitación destes procedementos, segundo avanzou a propia ministra de Traballo, Yolanda Díaz, hai uns días.

En concreto, a última proposta do Goberno expón a prórroga de todos os Erte sen necesidade de novas autorizacións administrativas, o que aforrará custos de xestión e burocráticos, segundo fontes do diálogo social consultadas por Europa Press.

Ao mesmo tempo, introduce un mecanismo automático de cambio entre os chamados Erte de impedimento e de limitación para que se poida transitar entre ambos os tipos de Erte sen necesidade de autorización administrativa.

Polo demais, a formulación do Goberno é renovar en bloque todos o mecanismos actuais de protección de traballadores e empresas, aínda que non se descarta que se somen novos sectores á categoría de ultraprotexidos, segundo as mesmas fontes.

MANTENSE A PROTECCIÓN ACTUAL A EMPRESAS E TRABALLADORES

Co visto e prace das organizacións sindicais e empresariais á última proposta do Goberno pecharíase así unha negociación que, esta vez, non chegou ao momento límite grazas a que na prórroga anterior, que finaliza o 31 de xaneiro, abordáronse xa diversas situacións polas que poderían atravesar as empresas, como limitacións temporais e impedimentos de actividade derivadas das medidas restritivas adoptadas polas comunidades autónomas para loitar contra o Covid.

Aínda que se esperaba que o acordo estivese xa pechado a semana pasada, algúns "escollos" de última hora dificultárono, entre eles a demanda da patronal de que o compromiso de mantemento do emprego durante seis meses modificásese para que non se tivesen que devolver todas as axudas recibidas en caso de despedir a algún traballador que estea nun Erte.

Con todo, dita petición caeu en saco intre, pois nin o Goberno nin os sindicatos aceptaron flexibilizar o compromiso de mantemento do emprego, alegando que os recursos públicos que sosteñen os Erte non poden servir para apoiar o despedimento de traballadores.

Aínda así, o ministro de Inclusión, Seguridade Social e Migracións, José Luís Escrivá, mostrouse convencido de que a nova prórroga dos Erte contará co respaldo pleno de todos os axentes sociais, incluídos os empresarios, e cifrou en 5.500 millóns de euros o custo de manter os Erte ata o 31 de maio (sumando exoneracións de cotas e prestacións para os traballadores).

Así as cousas, a proposta do Goberno para prorrogar os Erte mantén o compromiso de mantemento do emprego, así como o esquema actual de Erte, segundo indicou a propia ministra de Traballo. Así mesmo, manterase tamén a prohibición ás empresas que fagan Erte de despedir, repartir dividendos e realizar horas extraordinarias.

Ademais, os traballadores afectados por Erte seguirán tendo acceso á prestación sen período de carencia, non lles computará o período consumido ata xaneiro de 2022 e a prestación equivalerá ao 70% da base reguladora.

Segundo os últimos datos da Seguridade Social, a peche de decembro estaban en Erte máis de 755.610 traballadores, aínda que no pico alto da pandemia os traballadores protexidos chegaron a ser máis de 3,4 millóns.

SECTORES ULTRAPROTEXIDOS E ERTE DE LIMITACIÓN E IMPEDIMENTO

A regulación actual dos Erte establece a prórroga automática dos procedementos por forza maior para determinados sectores económicos, e contempla dúas figuras, os Erte de impedimento de actividade e os Erte de limitación de actividade, aos que poden acollerse todas as empresas, con exoneracións bastante elevadas, que nalgúns casos chegan ata o 100%.

Os Erte de forza maior con prórroga automática limítanse de momento ás empresas máis afectadas pola pandemia cuxa actividade se clasifique nalgún dos códigos da Clasificación Nacional de Actividades Económicas (CNAE-09) previstos legalmente.

Son os chamados sectores ultraprotexidos, aos que recentemente, no marco do plan de rescate ao turismo, a hostalería e o comercio, engadíronse novas actividades, entre elas o comercio por xunto de bebidas; os restaurantes e postos de comidas; as actividades dos xardíns botánicos, parques zoológicos e reservas naturais; os establecementos de bebidas, e as actividades de xogos de azar e apostas (casinos, bingos, loterías e casas de apostas).

Todos os sectores que reciben a cualificación de ultraprotexidos contan con exoneracións de cotas de entre o 75% e o 85%. Destas exoneracións tamén poden beneficiarse aquelas empresas que, aínda que non formen parte de devanditos sectores, atópanse na súa cadea de valor ou cuxo negocio depende na súa maioría deles.

No caso das novas modalidades de Erte que se introduciron na última prórroga, ás que poden acollerse empresas de calquera sector, distínguense dous tipos: os Erte por impedimento de actividade como consecuencia de restricións adoptadas polas autoridades (por exemplo, as empresas de lecer nocturno), e os Erte de limitación de actividade, destinados ás compañías que vexan alterada a súa actividade cando unha autoridade local, autonómica ou estatal limite, por exemplo, os aforamentos e os horarios.

Os Erte de limitación de actividade van acompañados de exencións de cotas de entre o 70% e o 100%, mentres que os Erte de impedimento da actividade contemplan exencións de entre o 90% e o 100%.

Comentarios