Pardo de Vera xa é secretaría de Estado de Transportes

A actual directora de Planificación de Adif, María Luisa Domínguez, substituiralle á fronte do Administrador de Infraestruturas Ferroviarias 
La presidenta de Adif, Isabel Pardo de Vera. SEBAS SENANDE
photo_camera A presidenta de Adif, Isabel Pardo de Beira. SEBAS SENANDE

O Consello de Ministros aprobou o nomeamento de Isabel Pardo de Vera, ata agora presidenta de Adif, como nova secretaria de Estado de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, en substitución de Pedro Saura.

O cambio prodúcese apenas uns días despois da substitución acaecida no liderado do Ministerio coa substitución do ministro José Luis Ábalos por Raquel Sánchez, quen propuxo o nomeamento e agora terá como 'man dereita' á presidenta de Adif.

Entre os seus grandes logros á fronte do xestor de infraestruturas ferroviarias destaca a xestión de todo o proceso de liberalización, un proceso histórico para o sistema ferroviario español que supuxo a entrada de competidores para Renfe.

España ten unha das redes máis extensas de alta velocidade do mundo e, con todo, unha das máis infrautilizadas, polo que todo o diñeiro público investido nesta rede –que Saura valoraba en 65.000 millóns de euros– non estaba a ser aproveitado.

Agora, co proceso dirixido por Pardo de Vera, a liberalización suporá un cambio de paradigma en todo o sistema ferroviario español, baseado principalmente nunha baixada de prezos para os usuarios e, con iso, nun transvasamento de clientes dos medios máis contaminantes, como o coche ou o avión, ao tren.

RETOS POR DIANTE. Unha vez deixe a presidencia de Adif, Pardo de Beira pasará a xestionar non só a infraestrutura ferroviaria, dependente do Ministerio de Transportes, senón tamén todas as políticas vinculadas ás estradas e á vivenda.

Así, entre os seus grandes retos, ademais de seguir pilotando a liberalización do tren, coa entrada de Ilsa o ano que vén nas vías españolas, terá que asumir os plans de fomento á vivenda, a posible limitación de prezos ao aluguer, a recepción da maior partida de fondos europeos e o futuro das peaxes en autovías.

Neste sentido, o próximo mes de agosto vencen as concesións da AP-7 en Cataluña e da AP-1 en Aragón e tamén Cataluña, polo que se levantarán as peaxes nestes tramos de autoestrada, mentres o Goberno comprometeuse con Bruxelas a instaurar unha peaxe simbólica en todas as autovías españolas a partir de 2024.

CURRÍCULUM. Nacida en Lugo en 1975, é enxeñeira de Camiños, Canles e Portos pola Universidade da Coruña, ademais de completar a súa formación en programas de desenvolvemento directivo en escolas de negocios e xestión de infraestruturas.

Tras traballar no sector privado da enxeñería e consultoría de proxectos de infraestruturas ferroviarias e de estradas, ingresou en Adif a través da Oferta de Emprego Público no ano 2007.

Ata 2015, desempeñou postos sucesivos de Dirección de Obra e xefa de Infraestrutura e xerente de Área na construción da liña de Alta Velocidade Madrid-Galicia. Ao termo dese ano, solicitou unha excedencia en Adif e pasou a ser directora de Mobilidade e Infraestruturas da Deputación de Pontevedra.

En xuño do ano 2016 reincorporouse ao ente ferroviario, compatibilizando o cargo de directora xeral de Explotación e Construción de Adif co de directora xeral de Adif Alta Velocidade, cargos que desempeñou ata a actualidade.

CONTINUIDADE NA PRESIDENCIA. Por outra banda, a actual directora xeral de Planificación Estratéxica e Proxectos de Adif, María Luisa Domínguez, será a nova presidenta do xestor da infraestrutura ferroviaria, en substitución de Pardo de Beira.

Fontes próximas á empresa pública explican a Europa Press que a substitución intenta dar continuidade política instaurada por Pardo de Vera en Adif, tendo en conta que Domínguez conta coa súa total confianza e é a responsable do novo plan estratéxico da entidade de face a 2030. 

A nova presidenta de Adif terá, entre outros grandes retos, que dar acollida a unha gran cantidade de fondos procedentes de Europa, no marco dos plans de recuperación, así como proseguir no proceso de liberalización ferroviaria, coa entrada de novos competidores para Renfe. 

Domínguez é enxeñeira de Camiños, Canles e Portos pola Universidade Politécnica de Madrid (1993), licenciada en Dereito pola Universidade Nacional de Educación a Distancia (2006) e ten un Máster en Dirección Estratéxica Internacional pola Universidade Politécnica de Madrid (2016). 

No sector privado traballou en Intraesa, desde 1992 a 1998, como xefa de proxectos de infraestruturas de obras lineais. No sector público, incorporouse a Adif en 1998 como técnico e foi asumindo novas responsabilidades ao longo dos anos como xefa e directora de proxectos, así como subdirectora e xerente.

Comentarios