O gasto en seguridade dos partidos: ¿do terrorismo ás redes?

O Tribunal de Contas propón ás formacións que cambien o destino dos fondos que lles reservan cada ano os orzamentos xerais e os utilicen en ciberseguridade e protección na rede
Sede del Tribunal de Cuentas de Madrid. GOOGLE MAPS
photo_camera Sede do Tribunal de Contas de Madrid. GOOGLE MAPS

O Tribunal de Contas propuxo aos partidos que cambien o destino da partida económica anual dos orzamentos xerais do Estado destinada á súa seguridade —que foi creada en 2002 ante a ameaza terrorista de Eta— para que a empreguen en ciberseguridade e protección na rede.

Nunha moción aprobada para mellorar a situación financeira e control dos partidos e das fundacións, o órgano presidido por María José de la Fuente propón realizar este cambio no gasto de devandita partida, para a que desde 2003 se presupostaron 59,2 millóns de euros.

Foi nese ano cando o Congreso aprobou a lei orgánica para a garantía da democracia nos concellos e a seguridade dos concelleiros co "fin de facer realidade a decisión de illar os terroristas" e ofrecer protección aos edís de todos os municipios expostos á ameaza de Eta.

Así se desprende da exposición de motivos do texto legal, en cuxo artigo 4 permítese a creación dunha nova partida anual dos orzamentos xerais do Estado co fin de custear aqueles gastos destinados á seguridade das formacións con representación no Congreso.

Os orzamentos reservaron algo máis de 59 millóns a esa partida desde que se creou en 2003

Agora, 18 anos despois, o Tribunal de Contas avisa de que esa partida non é gastada na súa totalidade polos grupos políticos, e propón outro tipo de utilización. O tribunal alega que, ante un contexto social e político sen a presenza de Eta —banda terrorista que non actúa desde 2011, cando anunciou o cesamento da súa actividade armada—, ese diñeiro pode destinarse á seguridade dos partidos na Rede.

"O tipo de ameazas e riscos para a seguridade das formacións políticas ten nos tempos actuais un ámbito relevante no campo das Tecnoloxías da Información, a través de figuras como os ciberataques, o phishing ou suplantación de identidade, ou un eventual acceso á información persoal dos afiliados e simpatizantes ou dos cargos políticos das mesmas".

59,2 MILLÓNS DESDE 2003. Desde a creación desa partida no ano 2003, os orzamentos destinaron un total de 59,2 millóns de euros e, anualmente, dedicáronse entre 2 e 4 millóns, dependendo do exercicio económico.

Por exemplo, en 2003 destináronse 2,8 millóns a esa partida, cantidade que subiu ata os 3 millóns ao ano seguinte. Nos exercicios posteriores a cifra foi variando e chegou aos 4 millóns entre 2008 e 2011. En 2012 esa cifra baixou considerablemente (a 3,3) e desde 2013 os orzamentos destinaron ininterrompidamente unha partida de 2,7 millóns.

Con todo, o decreto que regula este tipo de axudas públicas obriga aos partidos a reintegrar os remanentes económicos non empregados procedentes deste concepto económico.

Unha proposta que vén de atrás
Non é a primeira vez que o Tribunal de Contas propón unha reconsideración no emprego desta partida. En 2017, este órgano recomendou avaliar a súa conveniencia "material e económica" en canto ao cambio nas condicións de seguridade baixo as que se atopan os partidos para poder manter a súa actividade política e institucional.

No entanto, a proposta que fai o tribunal esta vez vai máis aló e pon sobre a mesa a utilización dese diñeiro para garantir a seguridade dos partidos no ámbito das Tecnoloxías da Información.

Con iso, pretende animar ás formacións a que se protexan de ciberataques que poñan en perigo a información sensible que manexan os partidos, xa sexa sobre afiliados, simpatizantes e cargos políticos, entre outros.

Comentarios