lunes. 20.09.2021 |
El tiempo
lunes. 20.09.2021
El tiempo

Dietistas e nutricionistas apoian a iniciativa 'Menos carne, máis vida'

Las carnes, por su alto valor proteico, deben ser ingeridas con moderación en caso de padecer una enfermedad renal. PIXABAY
Imaxe dun anaco de carne. PIXABAY
Considera a iniciativa impulsada polo Ministerio de Consumo "acertada, oportuna e necesaria"

A Sociedade Científica Española de Dietética e Nutrición (SEDYN) e o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Dietistas-Nutricionistas (CGCODN) apoian a iniciativa 'Menos carne, máis vida' impulsada polo Ministerio de Consumo o pasado mes de xullo, xa que a consideran "acertada, oportuna e necesaria".

Neste sentido, SEDYN e CGCODN apoian, comparten e participan en estratexias de saúde pública encamiñadas a: reducir o consumo de carne en xeral e, especialmente, o de carnes vermellas e procesadas; promover unha alimentación baseada no consumo maioritario de froitas frescas e hortalizas, legumes, froitos secos, cereais integrais, tubérculos, aceite de oliva virxe e, en menor cantidade e frecuencia, lácteos, peixe e ovos, seguidos de carnes brancas e magras; así como a redución do consumo de alimentos ultra procesados ricos en sal, azucre e graxas non saudables.

RECOMENDACIóNS DE SAúDE E CONSUMO ACTUAL DE CARNE.  Ambas as entidades recordan que a Organización Mundial da Saúde, o World Cancer Research Fundation International (WCRF) e o American Institute for Cancer Research (AICR) aconsellan reducir o consumo de carne vermella e procesada a un máximo de 350-500 gramos á semana para persoas adultas. En España, os cancros máis frecuentemente diagnosticados en 2020 son os de colon e recto, unha enfermidade que se pode previr, en gran parte, cunha dieta saudable adecuada, como apunta a WCRF. Ademais, recordan que estudos actuais asocian o elevado consumo de carnes procesadas a un maior risco de padecer enfermidades cardiovasculares, hipertensión arterial, exceso de peso, diabetes mellitus tipo 2, e corroboran como está intimamente relacionado co cancro de colon.

Con todo, a Enquisa nacional de Alimentación ENALIA revela que en España se consomen uns 756 gramos á semana, é dicir, uns 260 gramos por persoa á semana de carne vermella, e uns 32 gramos por persoa ao día de carnes procesadas, cantidades que superan as recomendacións. De feito, a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN) recomenda 2-4 racións (100-125 gramos) á semana, preferiblemente de pito ou coello, e non máis de 2 racións carne vermella por semana; isto é, un máximo de 500 gramos de carne en total á semana e, destes, un máximo de 250 gramos á semana de carne vermella.

Doutra banda, segundo a Comisión 'EAT The Lancet', para unha alimentación saudable e sostible, o consumo de carne non debería exceder os 300 gramos á semana, e o de carne vermella os 196 gramos neste mesmo período de tempo.

Dietistas e nutricionistas apoian a iniciativa 'Menos carne, máis...
comentarios