A DXT, a favor da peaxe en autovía: "En toda Europa págase pola conservación"

"Quen o usa págao", asegura Pere Navarro ante o sistema que se prevé implantar en 2024
Pere Navarro, este miércoles en la comisión de Interior del Senado. EFE
photo_camera Pere Navarro, este mércores na comisión de Interior do Senado. EFE

O director xeral de Tráfico, Pere Navarro, móstrase partidario de implementar o sistema de pago por uso na rede de estradas do Estado. "En todos os países europeos págase pola conservación e o mantemento das estradas de alta capacidade, en todos", afirmou. 

O responsable da Dirección Xeral de Tráfico (DXT) defendeu esta posibilidade na súa comparecencia ante a comisión de Interior do Senado, para explicar a política do Goberno en materia de seguridade viaria e as últimas reformas aprobadas para reducir o número de vítimas de accidentes de tráfico. 

Precisamente, o Goberno deu a coñecer este mércores no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia remitido a Bruxelas, que baralla 2024 como a data na que se podería comezar a implementar o sistema de pago por uso na rede de estradas do Estado, como resposta aos dous principios nos que se baseará a partir dese momento a utilización das estradas: "Quen contamina paga" e "quen o usa págao"

Ata ese momento, o Executivo prevé levar a cabo unha campaña de concienciación "e sensibilización" sobre os transportistas e a poboación en canto á necesidade de executar esta medida. 

Na súa intervención, Navarro explicou que en España, tras o fin das concesións, este custo está a asumilo "o orzamento do Estado". "Non podemos. Vostede, cando vai en tren, non vai gratis. Hai unhas infraestruturas que hai que pagalas aquí e en calquera país", manifestou, para despois engadir que se pode discutir" se só se paga polo custo da conservación e o mantemento. 

Navarro asegura que nos sistemas de peaxe "sempre se exclúen algúns casos", como as viaxes cotiás por temas laborais

Así mesmo, o director de Tráfico declarou que implementar o sistema de pago nestas vías "é un tema de Estado". "Fariamos ben en poñernos de acordo todos para resolver este tema de Estado. Non podemos cargar aos orzamentos do Estado a conservación e mantemento de autoestradas e autovías e facer que a pobre avoíña que cobra unha pensión, que non ten nin coche, estea a pagar a conservación e o mantemento das estradas de alta velocidade", subliñou. 

Deste xeito, Pere Navarro defendeu que, nesta cuestión, "quen o usa págao" e instou os grupos a poñerse de acordo nesta materia porque se non, segundo apuntou, Bruxelas diralle a España: "Enviouche diñeiro, pero non é para que paguedes a conservación e o mantemento da estrada". 

No entanto, matizou que cando se implementa unha peaxe "do tipo que sexa, normalmente, sempre se exclúen algúns casos" como as viaxes cotiás por temas laborais, por razóns de estudos ou, incluso, médicos. 

Preguntado sobre se lle preocupa que esta medida traslade o tráfico ás estradas convencionais, onde hai unha maior sinistralidade, Navarro contestou que non e argumentou que "a viaxe longa faise por autoestrada ou autovía". "Ninguén se vai a meter a facer unha viaxe longo pola estrada convencional", resolveu.

Faltan examinadores de tráfico
A maioría das intervencións dos senadores estiveron centradas na falta de examinadores de tráfico. Neste punto, o director da DXT informou de que se desenvolveu unha estratexia que pasa pola creación dunha bolsa de interinos de cada territorio. 

En concreto, Pere Navarro especificou que ao longo do mes de maio incorporaranse 47 novos examinadores de ofertas de emprego públicas anteriores, e que outros 35 interinos chegarán en xullo. Ademais, destacou que a DXT convocou 60 novas prazas e outras 100 polo sistema de promoción interna.

"Ata o verán imos ter problemas, pero despois do verán, con todo este abano de medidas, dalgún xeito debería normalizarse e deberiamos dar un servizo razoables", declarou. 

Comentarios