A ministra de Educación: "Pasar curso será a norma xeral e repetir, a excepción"

O curso acabará en xuño e poderá haber reforzo no verán ► A Xunta esixe que se concreten os criterios para promocionar
Un profesor en un aula. ARCHIVO
photo_camera Un profesor nunha aula. ARQUIVO

A ministra de Educación, Isabel Celaá, asegurou que a promoción de curso será a norma xeral e a repetición sera unha medida excepcional, que deberá estar "solidamente argumentada e acompañada dun plan preciso de recuperación en cada un dos informes que se entregará a cada alumno".

Así o dixo Celaá na rolda de prensa posterior á reunión da Conferencia Sectorial de Educación celebrada este mércores na que o Goberno e as comunidades falaron sobre o final do curso e acordado que este non se prolongue máis aló de xuño, aínda que poderá haber actividade escolar estival voluntaria e de reforzo.

Ademais, a ministra manifestou que a avaliación será continua e acentuará "o seu carácter diagnóstico e formativo en todos os ciclos e ensinos". Tamén avanzou que haberá que "valorar os avances (...) ou os atrasos e o déficit que poidan producirse de cada un dos alumnos". 

O ACORDO. O Goberno e as comunidades acordaron este mércores que o curso non se estenda máis aló do mes de xuño, aínda que os Executivos autonómicos poderán organizar ou apoiar a realización de actividades de reforzo no período estival, "en formas diversas e combinadas con actividades lúdicas".

Estas son algunhas das decisións adoptadas na reunión da Conferencia Sectorial que este mércores mantivo de forma telemática a ministra de Educación, Isabel Celaá, e os responsables educativos das comunidades autónomas para definir como pór fin ao curso escolar tras o peche das aulas polo coronavirus.

Así o sinalaron fontes de Educación, que detallaron que as actividades estivais programadas polas diferentes consellerías de Educación "poden estar promovidas por outras administracións ou organizacións, contando co concurso do voluntariado e en contacto cos centros educativos e os seus docentes".

Ademais, nun comunicado, a Central Sindical Independente e de Funcionarios (CSIF) explicou que a Sectorial descartou outorgar o aprobado xeral ao alumnado e decidiu que, "a través da avaliación continua, iso si, establézanse as máximas garantías para que a repetición sexa unha medida extraordinaria".

Segundo este sindicato, Educación e os conselleiros non chegaron a acordos sobre a volta a clase presencial ou sobre os contidos que non se puideron adiantar durante este período, e acordouse que estes asuntos se irán analizando segundo evolucione a pandemia.

"O ministerio comprometeuse a redactar unha orde ministerial para intentar unificar as medidas xerais e evitar así disparidade" entre as comunidades, explica a CSIF.

Na súa última reunión, o Consello Escolar do Estado (CEE), o máximo órgano consultivo en materia educativa, acordou un documento no que se pedía que se evitasen as repeticións de curso, que se mantivese o calendario aprobado a principio do mesmo e que se avaliase o impartido en clase e online, segundo as circunstancias de cada alumno para que ningún vísese prexudicado pola fenda dixital.

Ese documento, ratificado polo Consello, que representa a toda a comunidade educativa, puido influír nas decisións de Celaá e os conselleiros, aos que varios ONG e expertos pediron que "deixen de lado as súas diferenzas", que poñan fin á incerteza e que, da mesma forma que os países europeos da nosa contorna, tomen medidas educativas "concretas e atrevidas". 

A Xunta pide ao Goberno que defina os criterios para promocionar de curso
A conselleira de Educación, Carmen Pomar, reclama ao Goberno central definir os criterios de promoción e de titulación, co fin de garantir a igualdade de todos os alumnos para pasar de curso, con independencia do territorio onde vivan.

Así o indica nunha nota ao termo da reunión telemática este mércores entre representantes do Goberno e das comunidades na que acordaron que o curso non se estenda máis aló do mes de xuño, aínda que os Executivos autonómicos poderán organizar ou apoiar a realización de actividades de reforzo no período estival, "en formas diversas e combinadas con actividades lúdicas".

Pomar sinala que documento adoptado sinala que as autoridades educativas poderán flexibilizar de xeito excepcional durante este curso os criterios de promoción e de titulación "sen ter en conta as limitacións que afecten o número de materias pendentes".

Na súa opinión, deixar aberto o número de materias suspensas coas que se pode promocionar ou titular "resultaría caótico, non só polas desigualdades que pode provocar entre territorios, senón tamén entre centros educativos segundo a súa tipoloxía". 

Por iso, Pomar fai un chamamento a acordar uns "criterios homoxéneos" de maneira que "o Ministerio, como órgano competente, publique unha norma no Boletín Oficial do Estado". 

Comentarios