Abren xuízo oral polo accidente do metro de Valencia de 2006

Oito exdirectivos de Ferrocarrils da Generalitat Valenciana sentarán no banco

Miles de personas arroparon en la Plaza de la Virgen de Valencia a la Asociación de Víctimas del Accidente del Metro del 3 de Julio de 2006. KAI FORSTERLING (EFE/ARCHIVO)
photo_camera Miles de persoas arrouparon na Praza da Virxe de Valencia á Asociación de Vítimas do Accidente do Metro do 3 de Xullo de 2006. KAI FORSTERLING (EFE/ARQUIVO)

A titular do Xulgado de Instrución número 21 de Valencia decretou a apertura do xuízo oral polo accidente do metro de 2006, no que morreron 43 persoas e 47 resultaron feridas, que sentará no banco a oito exdirectivos de Ferrocarrils da Generalitat Valenciana (FGV).

A presidenta da Asociación de Vítimas do Accidente do Metro do 3 de Xullo de 2006 (AVM3J), Rosa Garrote, manifestou a Efe a súa satisfacción pola apertura do xuízo, aínda sen data, xa que supón "un paso menos" dos que quedan no camiño para "chegar ao final" e para que se faga xustiza". 

O Xulgado número 21 de Valencia concluíu o pasado 31 de outubro a instrución do caso, logo de rexeitar o sobresemento solicitado polos exdirectivos e decidiu incoar o procedemento abreviado para estas oito persoas, entre elas a exgerente de FGV Marisa Gracia e o exxefe de talleres.

Ademais de Marisa Gracia, entre os investigados atópanse os exdirectivos desta empresa pública Juan José Gimeno Barberá, Vicente Antonio Contreras Bornez, Manuel Sansano Muñoz, Francisco García Sigüenza, Sebastián Argente Cuesta, Luis Miguel Domingo Alepuz e Salvador Orts Pardo, todos eles membros do Comité de Seguridade na Circulación desa empresa pública.

No suceso morreron 43 persoas e 47 resultaron feridas

A Fiscalía pedía, nas súas conclusións provisionais, tres anos e sete meses de prisión para a exgerente de FGV e para os outros sete procesados na causa, ao consideralos autores materiais por omisión ou por cooperación necesaria de 43 delitos de homicidio, por imprudencia grave profesional; de 37 delitos de lesións, por imprudencia grave profesional; e dun delito contra os dereitos dos traballadores. 

Así mesmo solicitaba que se declare a responsabilidade civil directa da compañía Zúric España SA, e subsidiaria de Ferrocarrils da Generalitat Valenciana, e a apertura de xuízo oral ante o Xulgado do Penal. 

No seu escrito, a Fiscalía relata unha serie de graves "deficiencias" na liña de metro accidentada, a liña 1, e asegura que "eran coñecidas" polos organismos encargados da seguridade en FGV, o Comité de Seguridade na Circulación e a Dirección de Auditoría para a seguridade, que deberon ser "controladas" e no seu caso sancionadas. 

Os acusados, desde os seus postos de responsabilidade e o seu poder de decisión directo para decidir medidas de seguridade, "coñecían ou debían coñecer" as deficiencias, que puñan de manifesto "defectos moi graves de seguridade" na liña 1, sinalaba a Fiscalía nas súas conclusións.

Rosa Garrote: é unha vergoña que a responsabilidade quede no último elo

A presidenta da AVM3J, Rosa Garrote, manifestou a súa satisfacción pola apertura do xuízo oral que permitirá, dixo, "pedir explicacións a quen tomaron as decisións" sobre a situación da liña 1, que é "o que levamos pedindo desde hai doce anos", dixo.

Para Garrote, "é unha vergoña que a responsabilidade quede no último elo", en referencia ao maquinista do tren que faleceu no suceso, e celebrou que por fin se vaia a dar un paso adiante para "obter xustiza". 

Comentarios