Ábalos, disposto a mediar entre o taxi e as VTC, aínda que "non é un problema nacional"

Reitera que, por lei, as empresas de vehículos de aluguer con condutor deben regulalas as comunidades, "gústelles ou non lles guste"

El ministro de Fomento, José Luis Ábalos. EFE
photo_camera O ministro de Fomento, José Luís Ábalos. EFE

O ministro de Fomento, José Luís Ábalos, asegura que non lle importa entrar a mediar no conflito aberto entre o sector do taxi e o dos vehículos de aluguer con condutor (VTC), o de empresas como Uber e Cabify, se "as partes o piden". Ábalos insistiu no entanto en que este conflito "non é un problema nacional", senón que "está localizado" en Madrid e Barcelona e algunha outra gran cidade onde operan os VTC.  Ademais, recordou que, segundo o establecido polo Real Decreto Lei que o Goberno aprobou o pasado ano, son as comunidades autónomas as que teñen que regular estes dous modos de transporte, que ademais son actividades urbanas. "É unha norma que obriga, dá igual se gusta ou non gusta", engadiu. 

Durante a súa visita a Fitur, onde precisamente están concentrados os taxistas de Madrid, que ademais secundan un paro indefinido desde o luns, o ministro remarcou que se trata dun conflito que 'herdou' do anterior Goberno. "O Executivo anterior di que o arranxou, pero, se é así, como é que nada máis tomar posesión o primeiro que me atopei foi aos taxis na rúa", preguntouse ironicamente o ministro. "Non me deu tempo a desarranxalo, engadiu". 

As comunidades e, no seu caso, concellos, teñen capacidade reguladora do transporte urbano, incluídas as VTC

Para Ábalos, é preciso atopar "un marco de competencia leal para taxis e VTCs, dous servizos distintos que ademais o consumidor esixe, para procurar que coexistan cunha regulación equilibrada". "Porque ata agora o taxi está hiperregulado e as VTC desreguladas", asegurou.

BATALLA PARA O ÁMBITO LOCAL E REXIONAL. Así, Ábalos insistiu en que a batalla aberta entre o taxi e os VTC debe dirimirse no ámbito local e rexional, tanto por tratarse de transportes urbanos, que ademais no caso das VTC só teñen especial incidencia en varias cidades, como porque así o establece a lei. O ministro recorreu incluso á Constitución para sustentar esta consideración. "Deixa claro que os transportes, en canto quedan no ámbito dun territorio, son competencia autonómica", indicou. 

Comentarios