As vendas de coches sofren un esborralle do 70% polo coronavirus

O volúmen de 37.644 unidades contrasta coas 122.659 entregadas en marzo do pasado ano
Interior de un vehículo a la venta en un concesionario. GONZALO GARCÍA
photo_camera Interior dun vehículo á venda nun concesionario. GONZALO GARCÍA

As matriculacións de turismos e todoterreos en España alcanzaron un volume de 37.644 unidades durante o pasado mes de marzo, o que supón un esborralle do 69,3% na comparativa coas 122.659 unidades entregadas en devandito mes do ano anterior, segundo datos das asociacións de fabricantes (Anfac), concesionarios (Faconauto) e vendedores (Ganvam).

A forte caída experimentada en marzo nas vendas de coches explícase pola expansión do coronavirus e as medidas adoptadas polo Goberno, entre as que destaca a limitación de mobilidade da poboación, o que motivou o peche dos concesionarios e a práctica paralización do mercado automobilístico.

Anfac, Faconauto e Ganvam explicaron que a suspensión total da distribución e comercialización de vehículos desde o pasado 16 de marzo, polo coronavirus e as restricións do estado
de alarma, representou "un grave mazazo ás matriculacións", que se sitúan por baixo do nivel dos peores meses da crise económica.

Entre xaneiro e marzo, as vendas de automóbiles en España situáronse en 218.705 unidades, un 31% de redución na comparativa coas 316.890 unidades.

Ante estes datos, a directora de Comunicación de Anfac, Noemi Navas, afirmou que as cifras de vendas de marzo non teñen "parangón" e apuntou que en Anfac consideran que é posible volver rápido á situación anterior a esta crise. "Imos necesitar un plan de choque de relanzamento do sector que recolla medidas específicas para a automoción e que sirva para recuperar rapidamente o mercado e a produción", destacou.

Pola súa banda, o director de Comunicación de Faconauto, Raúl Morales, cualificou como unha "desfeita histórica" o rexistro comercial contabilizado o mes pasado, e prevé, cos concesionarios pechados, un "mercado inexistente ou con caídas próximas ao 90%" os dous próximos meses.

Desde Ganvam, a directora de Comunicación, Tania Puche, explicou que o parón da actividade polo coronavirus fixo que durante o estado de alarma as matriculacións diarias sitúense en apenas 300 unidades ao día. "Tendo en conta que as redes de distribución operan con marxes inferiores ao 1% sobre a facturación, esta situación supón, loxicamente, dar xa o ano por perdido, coas consecuencias que isto vai ter sobre o emprego", sentenciou.

CANLES DE VENDA. Por canles de venda, as compras por parte de particulares caeron un 67,5% o mes pasado, con 16.871 unidades, á vez que as empresas adquiriron 12.613 unidades, un 66,9% menos, e as firmas de aluguer, 8.160 unidades, un 74,9% menos.

A canle de particulares rexistrou un descenso do 32,2% nos tres primeiros meses do ano, ata 98.610 unidades, mentres que o de empresas baixou un 24,2%, ata 77.500 unidades, e o de 'rent a car' reduciuse un 38,4%, con 42.595 unidades.

En canto ao tipo de combustible, os automóbiles de gasolina representaron o 55,2% das matriculacións de turismos en marzo, cun 24,8% de diésel e un 20% do resto de sistemas de propulsión. No trimestre, a gasolina coparon o 54,9% do mercado, os diésel o 27,3% e o 17,8% correspondeu a outro tipo de sistemas alternativos.

Todos os segmentos de mercado experimentaron caídas por encima do 40% durante o pasado mes de marzo, cos deportivos liderando as baixadas (-80,9%), á vez que entre xaneiro e o mes pasado só os todocaminos premium evitaron os 'números vermellos', cun crecemento do 2,6%.

Comentarios