O Supremo permite aos autónomos desgravar por comidas de traballo

O fallo contraviene o criterio de Facenda
Sede del Tribunal Supremo. AEP
photo_camera Sede do Tribunal Supremo. AEP

O Tribunal Supremo ditou unha sentenza na que establece que os gastos por relacións públicas con clientes e provedores, así como os promocionais e os agasallos a clientes ou ao propio persoal do negocio, son deducibles no Imposto sobre Sociedades. 

O fallo, ao que tivo acceso Europa Press, contraviene o criterio de Facenda de que só se poden deducir aqueles gastos contables relacionados cos ingresos da empresa, é dicir, que inflúen directamente no seu resultado. 

Segundo establece a lei de aplicación, non son gastos deducibles no Imposto sobre Sociedades aqueles que, tendo un reflexo contable, realízanse a título gratuíto e non determinan o resultado fiscal ou tributario do exercicio. 

Con todo, o Supremo entende neste fallo que si son deducibles aqueles gastos que, sendo donativos ou liberalidades, coñécense coloquialmente como atencións a clientes ou ao propio persoal e os promocionais, así como todos aqueles que "se achen correlacionados cos ingresos", realizados dentro da propia actividade empresarial co obxectivo de conseguir un mellor resultado empresarial. 

"Aínda que non existe unha regulación precisa sobre que ha de entenderse por correlación entre ingresos e gastos, uns e outros conforman a xestión financeira da actividade empresarial que como tal se proxecta, habitualmente, mediante a realización dun conxunto de accións dirixidas á obtención dun mellor resultado, o que xustifica que a relación entre gastos e ingresos poida ser tanto directa como indirecta, esgotándose no momento da realización dunha concreta operación ou proxectándose de futuro", apunta o Supremo. 

Así, aínda que as comidas de traballo, os agasallos a clientes ou os gastos promocionais non buscan unha consecución directa e inmediata dos mellores resultados, "pola súa propia natureza e características perseguen un resultado indirecto e de futuro", polo que poden correlacionarse cos ingresos, segundo o alto tribunal. 

Neste sentido, o Supremo sinala que a atención a clientes e provedores busca fundamentalmente fidelizar a uns e outros, as atencións a empregados perseguen incentivalos no traballo a desenvolver, e a promoción de produtos ou da propia empresa ten por obxectivo lograr vantaxes en vendas e posicionamento empresarial. 

Comentarios