A terceira edición do plan Moves para incentivar a compra de vehículos eléctricos permite beneficiarse desde este sábado das maiores axudas: ata 7.000 euros para a adquisición de turismos e un máximo de 9.000 euros para furgonetas. Outra das novidades é que os apoios terán continuidade ata finais de 2023, o que supón un cambio respecto da intermitencia dos programas anteriores que o venres celebraron fabricantes e vendedores. Tamén aumenta considerablemente o orzamento, con 400 millóns procedentes dos fondos europeos de recuperación ampliables, polo menos, a 800 millóns se a demanda requíreo.
Particulares, empresas e negocios poden acceder á axuda de ata 7.000 euros para facerse cun coche con cero emisións ou híbrido enchufable sempre que achatarren un vehículo de máis de sete anos, o que contribúe a sacar da circulación modelos diésel ou gasolina vellos, máis contaminantes. Se non entregan outro coche, a subvención terá un tope de 4.500 euros. O novo non poderá custar máis de 45.000 euros. Na segunda edición do plan, aínda vixente, os apoios neste caso chegaban a 6.500 euros. Se o vehículo é unha furgoneta, os incentivos elévanse desde un máximo de 6.000 a 9.000 euros no caso de que o usuario achatarre un vehículo antigo. Se non o fai, poderá recibir ata 7.000 euros. Quen se acolleron ao Move II pero aínda non reciban o turismo poderán renunciar á axuda para acollerse á nova.
Outra novidade é que os apoios para os autónomos que traballen sempre a bordo dun coche, como os taxistas e os condutores de VTC, refórzanse cun 10% adicional, unha axuda extra que tamén se aplica a compradores empadroados en municipios con menos de 5.000 habitantes e persoas con mobilidade reducida.
O Moves III tamén cubrirá a substitución de motocicletas por unidades eléctricas cunha subvención de ata 1.300 euros.
Son as principais claves dun plan que este venres presentou a vicepresidenta cuarta e Ministra para a Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, quen destacou que se trata da "liña de apoio á mobilidade eléctrica máis ambiciosa que expuxo o noso país".
A terceira edición convivirá coa segunda ata o seu termo, pois algunhas das liñas de incentivos do plan anterior non se inclúen no novo. Por exemplo, non conta con axudas para adquirir camións e autobuses, que pasarán agora a depender do Ministerio de Transportes. Tampouco contempla subvencións para instalar servizos de aluguer de bicis eléctricas.
O novo Moves volverá ser xestionado polas comunidades, encargadas de convocar os incentivos. As novas subvencións actívanse dous días despois de que este xoves se aprobase no Congreso a lei de cambio climático, que recolle o veto a vender coches diésel e gasolina a particulares a partir de 2040. Ante ese horizonte, o obxectivo marcado polo Goberno pasa por alcanzar os 250.000 vehículos eléctricos para 2023.
O novo marco tamén establece a obrigatoriedade de que os puntos de recarga de acceso público implantados con estas subvencións estean continuamente dispoñibles para o usuario e que sexan accesibles de forma directa, sen necesidade de rexistro previo.
2.900 millóns de euros
É a contribución ao produto interior bruto (PIB) español que o Goberno estima que fará o novo programa de incentivos á mobilidade eficiente. As súas proxeccións apuntan a que contribuirá a xerar máis de 40.000 empregos en toda a cadea de valor, desde a fabricación á venda.