As estacións de servizo galegas dispensaron en marzo o diésel máis caro de toda a Península

España xa é o segundo país do euro coa gasolina máis custosa antes de impostos e o terceiro no caso do gasoil

O encarecemento do petróleo desde que a mediados de xaneiro tocase o seu nivel mínimo en doce anos trasladouse con presteza aos prezos dos carburantes de automoción, unha circunstancia que, sumada á presión impositiva, explica que Galicia se situase en marzo como a comunidade máis cara da Península para encher diésel. Así o reflicte o informe que este mércores publicou a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), que apunta que, de media, o litro vendeuse a 1,016 euros, fronte aos 0,981 do Estado.

En comparación con febreiro, o combustible que concentra o 80% do consumo, encareceuse un 4,6% en Galicia, en liña co conxunto de España. Con todo, segue custando un 16% menos que en marzo do ano pasado.

Segundo os datos compilados pola CNMC, os chafarices de Baleares adiantaron ás catro provincias galegas ao ofrecer o litro de gasoil a 1,033 céntimos. Na Península, Ourense rexistrou os prezos máis elevados, de 1,024 euros, seguida de Lugo (1,021), Pontevedra (1,017) e A Coruña (1,011).

No polo oposto, os prezos máis baixos –deixando as Canarias á marxe polas súas peculiaridades fiscais– localizáronse na veciña Castela e León, que en xaneiro deixou de aplicar o tramo autonómico do céntimo sanitario, que en Galicia supón sumar 4,8 céntimos a cada litro de carburante. Así, Segovia presentou a referencia máis baixa, ao servir gasoil a 0,946 euros. Pero sen deixar a comunidade veciña, o mes pasado un condutor galego que se penetrase en Zamora pagaría uns 0,955, máis ou menos o mesmo que en León (0,957).

Do prezo de venda ao cliente, en Galicia o 54% son tributos no caso do gasoil, un cociente que se eleva ao 58% para a gasolina. A carga inclúe o Iva do 21%, o tipo estatal do imposto de hidrocarburos (IH) (30,7 céntimos para o gasoil e 40 para a gasolina) e o especial (de 2,4 céntimos en ambos os casos). A estas figuras súmase o tramo autonómico do IH, que en Galicia se sitúa en 4,8 céntimo, o máximo que contempla a lei. A súa aplicación depende do criterio de cada comunidade. Froito desa discrecionalidade, Castela e León, Cantabria, País Vasco, A Rioxa e Canarias decidiron prescindir desta parte do gravame, o que explica que estas autonomías presenten os prezos máis baixos do ranking.

Á marxe da presión fiscal, o certo é que Galicia tamén se sitúa entre as autonomías que presentan os prezos antes de impostos máis elevados. En marzo, o litro de diésel situouse en 46 céntimos, a terceira referencia máis elevada do territorio peninsular, por detrás de Cantabria e País Vasco. E iso a pesar de que a comunidade conta con refinería na Coruña, o que debería beneficiar aos consumidores.

DIFERENZA DE 10 EUROS. Así as cousas, das 3.589 estacións que este mércores comercializaban o diésel a menos dun euro na Península 70 eran galegas. As tarifas máis baratas atopábanse no Eroski de Ribadeo, onde o diésel cotizaba a 0,919 euros, ao mesmo nivel que no concello coruñés de Cabanas, na gasolineira de Laraxe. Na parte máis alta da táboa, o grupo Valcarce vendía este mércores o litro en Aranga a 1,105 euros. Aquí, encher un depósito de 55 litros custaba ata 10 euros máis.

En canto á gasolina, a referencia máis económica tamén era onte a do Eroski de Ribadeo (1,059 euros), mentres que o litro máis caro vendíase na estación de Repsol no Grove (1,254).

Á marxe das diferenzas territoriais, o certo é que os prezos antes de impostos dos combustibles son elevados en España en comparación co resto da eurozona. Tanto é así que en marzo foi o segundo país coa gasolina máis cara, a 46 céntimos tras subir un 6% respecto de febreiro, só por detrás de Malta (56,9 céntimos). No caso do diésel, España ocupou o terceiro posto cos seus 44,1 céntimos, un 9% máis. Con todo, a maior carga fiscal que aplican outros socios fai que as tarifas de venda ao público queden por baixo da media comunitaria.

Comentarios