miércoles. 23.06.2021 |
El tiempo
miércoles. 23.06.2021
El tiempo

Ir de Lugo a Madrid custaría 4,3 euros máis coa peaxe a 1 céntimo por quilómetro

Cartel indicativo en la A-6. ARCHIVO
Cartel indicativo na A-6. ARQUIVO
O Goberno estuda aplicar esta recarga a partir de 2024  As empresas galegas avisan de que encarecerá a súa actividade e restaralles competitividade ao situarse na esquina de España e Europa

O Goberno traballa xa no deseño do sistema que imporá o pago por uso das autovías da rede estatal a partir de 2024 coa idea de fixar unha peaxe de 1 céntimo por quilómetro e abre a porta ás comunidades para que somen as súas estradas a ese modelo de cobro. é a proposta que xa estuda o Executivo para tratar de convencer aos profesionais do transporte, ao resto dos grupos políticos e á sociedade en xeral da necesidade de implantar esta polémica fonte de ingresos para custear a conservación das estradas.

Se finalmente implantásese esa tarifa adiantada este xoves pola Cadena Ser, viaxar en coche de Lugo a Madrid pola A-6 tería unha recarga de 4,3 euros, que se sumaría á peaxe que se paga entre o municipio abulense de Adanero e a entrada á capital, de 13 euros na actualidade. Ir da cidade da muralla á Coruña usando tamén a A-6 encareceríase en 70 céntimos. Ademais, unha vez que a autovía entre Santiago e Lugo estea plenamente operativa, o traxecto custaría un euro. E cando se finalice a que unirá Lugo con Ourense, a ruta entre ambas as urbes sairá por 70 céntimos.

En todo caso, está por ver se esa tarifa de 1 céntimo plásmase finalmente no marco normativo que prepara o Goberno, ou se haberá cambios nas peaxes das autoestradas para harmonizar o sistema de cobro na rede de alta capacidade. No plan de recuperación enviado polo Executivo a Bruxelas para acceder aos fondos Next Generation apúntase á posibilidade de establecer reducións ou bonificacións aos colectivos máis desfavorecidos ou a usuarios habituais en certos tramos.

Unha peaxe dun céntimo é máis asumible que os 9 céntimos que defende Seopan, a patronal de construtoras e concesionarias de infraestruturas, ou os entre 3 e 5 que as empresas de conservación estiman necesarios para manter as estradas en bo estado.

CALVIÑO: "É XUSTO". Pese ao aluvión de críticas que esta impopular medida desencadeou, o Goberno xustifica a súa implantación. "É o modelo europeo e o máis xusto", alegou este xoves a vicepresidenta de Asuntos Económicos, Nadia Calviño, quen ademais ve "razoable que paguen algo tamén os 100.000 vehículos que entran todos os días no país, a metade deles estranxeiros". Un total de 15 estados entre os 27 que integran a Unión Europea cobran en toda a súa rede de estradas.

O Executivo pretende, ademais, con esta peaxe potenciar o transporte de mercancías en tren por ser menos contaminante, pois as peaxes en todas as vías penalizarían o traslado por estrada. Na folla de ruta remitida a Bruxelas apúntase á intención de obrigar ás empresas que contratan o servizo de transporte a asumir a peaxe e non os camioneiros, pero de momento todo está no aire.

REXEITO. A patronal galega advertiu este xoves de que esta medida lastraría "aínda máis a competividad" das empresas. Hai que ter en conta que Galicia está nunha esquina do país e de Europa, polo que estender o cobro por uso de vías encarecería o transporte de produtos e afectaría á competitividade das empresas. O secretario xeral da patronal de Lugo, Jaime López, cre que antes de tomar unha medida con ese impacto deberíase reformar a Administración pública.

A Xunta, pola súa banda, esgrimiu que a comunidade xa está "no córner" de España e decisións como esta a afastarían" máis do resto do país. "Non imos consentir unha alternativa que agrave aínda máis a posición periférica de Galicia", asegurou a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez.

"As vías xa se financian con impostos"
Asociacións de consumidores e de automobilistas esgrimen que os cidadáns xa financian o custo das estradas vía impostos. O Race dá un dato: os condutores españois abonan cada ano máis de 30.000 millóns en tributos e taxas, 25.000 só pola fiscalidade sobre o carburante. "Sería un auténtico copago", reproban desde Facua, para advertir de que unha peaxe en "todas" as estradas prexudicaría aos usuarios con menos poder adquisitivo e aos que teñen que desprazarse a diario para traballar ou estudar.

BRECHA NO EXECUTIVO. Dentro do Goberno de coalición hai discrepancias sobre a pertinencia desta medida. Unidas Podemos sostén que é "un imposto ás clases medias". Incluso no seo do PSOE hai división. A alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, considera que "hai outras formas de recadación máis apropiadas", e o presidente da Deputación da Coruña, Valentín González Formoso, espera que sexa un "globo sonda".

Ir de Lugo a Madrid custaría 4,3 euros máis coa peaxe a 1 céntimo...
comentarios