O Goberno traballa xa no deseño do sistema que imporá o pago por uso das autovías da rede estatal a partir de 2024 coa idea de fixar unha peaxe de 1 céntimo por quilómetro e abre a porta ás comunidades para que somen a súa rede de estradas a ese modelo de cobro. É a proposta que xa estuda o Executivo para tratar de convencer aos profesionais do transporte, ao resto dos grupos políticos e á sociedade en xeral da necesidade de implantar esta polémica fonte de ingresos para custear a conservación das estradas.
A vicepresidenta de Asuntos Económicos, Nadia Calviño, defendeu este xoves no Congreso que o modelo de pago por uso con peaxes nas estradas "é
Durante a súa comparecencia ante a Comisión de Asuntos Económicos e Transformación Dixital da Cámara Baixa, a vicepresidenta segunda sinalou a necesidade de aumentar "progresivamente o investimento en infraestruturas" e, para iso, "atopar vías de financiamento".
Neste sentido, explicou que actualmente o mantemento destas infraestruturas sufrágase a través dos Orzamentos pero que o sistema de peaxes para "uns poucos" en determinadas vías xera "enormes desigualdades".
"Parece razoable que paguen algo tamén os 100.000 vehículos que entran todos os días no país, a metade deles estranxeiros", aseverou a ministra de Asuntos Económicos, chamando a atopar "un sistema moito máis eficaz" para manter as autoestradas "que sexa igual para o resto".
Calviño referiuse a esta cuestión tras afealo o deputado popular Miguel Ángel Castelló, a conta da inclusión desta medida no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia remitido á Comisión Europea.
"Sorpréndeme que este tema o saque tanto o PP, que é o que se expuxo establecer un réxime distinto de financiamento das vías de alta capacidade", replicou a vicepresidenta do Goberno.
Nun comunicado, a patronal galega considera que a imposición desta medida pode derivar no desvío de tráfico a vías convencionais de peor estado co consecuente risco de incremento no número de accidentes de tráfico e a consecuente perda de tempo tanto para os usuarios particulares como para os transportistas.
Todo iso, podería contribuír a prexudicar aínda máis a competitividade das empresas galegas, "danando a xa maltreita economía e implicando o posible peche dalgunhas das mesmas".
Ademais, insisten en que "hai que ter en conta o déficit en infraestruturas que sofren determinadas zonas da comunidade autónoma", desde as cales só é posible desprazarse a través de autovías.
Esta situación súmase tamén " falta en moitos casos dun sistema de transporte público adecuado e alternativo ao desprazamento en medios particulares".
Por todo iso, insisten en que subir os impostos suporía "un lastre para a recuperación e a creación do emprego" en tanto que España retén unha fiscalidade "máis gravosa que en Europa e que nos atopamos no medio dunha recesión provocada pola crise do Covid-19".