O Goberno propón crear un tributo polo uso do coche

Ademais, estuda elevar os impostos da gasolina e o diésel para garantir a substitución dos vehículos de combustión interna por modelos 'cero emisións'

El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, durante la presentación del proyecto España 2050. EFE
photo_camera O presidente do Goberno, Pedro Sánchez, durante a presentación do proxecto España 2050. EFE

O Goberno elevará os tipos impositivos sobre o consumo de diésel e de gasolina e creará un novo imposto sobre o uso medio real do vehículo en substitución doutras figuras fiscais actuais como o imposto de matriculación. 

Así se desprende do documento España 2025. Fundamentos e propostas para unha Estratexia Nacional de Longo Prazo presentado este xoves polo Executivo de Pedro Sánchez, que pon o foco na importancia de garantir a substitución dos vehículos de combustión interna por modelos 'cero emisións'. 

Para iso, sería necesario desenvolver unha estratexia intersectorial que facilite a creación do ecosistema que require o automóbil eléctrico, fomentando a súa fabricación en España e impulsando a produción, reutilización e reciclaxe de baterías; ademais de incrementar os puntos de recarga rápidos e incentivar a compra destes coches. 

Tamén sería conveniente, segundo este informe do Goberno recollido por Europa Press, elevar progresivamente os tipos impositivos sobre o consumo do diésel e da gasolina ata que ambos se equiparen ao tipo impositivo medio da gasolina nos oito principais países da Unión Europea.

Co obxectivo de axustar a fiscalidade do transporte por estrada ao uso real do vehículo, abordando a totalidade de impactos negativos xerados e asegurando unha maior coherencia entre o tipo de modelo adquirido e as necesidades do servizo, o Executivo propón pasar das actuais figuras fiscais sobre a compra, a circulación e combustibles a un imposto sobre o uso medio real do vehículo que teña en conta as súas características, tanto o peso como a súa potencia e as súas emisións.

VEHÍCULO COMPARTIDO 

En 2050, segundo o mesmo documento, haberá menos vehículos privados e máis vehículos compartidos nas estradas españolas, así como máis bicicletas e máis transporte público. "A mobilidade verase transformada pola difusión do automóbil eléctrico, que será cada vez máis económico e competitivo e que constituirá o groso do parque móbil español a mediados de século", indica o Goberno. 

Así mesmo, a chegada do vehículo autónomo incentivará esta tendencia, axudando a reducir tanto as emisións como o tráfico e liberando espazo público nas cidades. 

"Será relevante adaptar a fiscalidade á nova realidade do transporte para corrixir os seus externalidades negativas e establecer sinais inequívocos que garantan o seu descarbonización a longo prazo", recolle o texto, que asegura que o camión seguirá tendo un rol "predominante" no transporte terrestre de mercancías, polo menos a curto prazo, dadas as vantaxes que aínda presenta fronte ao ferrocarril, que irá gañando competitividade.

MOBILIDADE URBANA 

En canto á mobilidade urbana e metropolitana, o Goberno pon o foco en facela máis sostible e inclusiva, polo que será necesario potenciar unha Lei de Mobilidade que desenvolva plans de mobilidade urbana sostible que consideren como eixos transversais a saúde, a perspectiva de xénero e de idade, a mitigación e a adaptación ao cambio climático ou a educación e a concienciación, co impulsar cambios de comportamento no relativo á mobilidade. 

Tamén se implantarán zonas de baixas emisións nos centros das cidades e peaxes urbanas co obxectivo de reducir a contaminación do aire e a contaminación acústica, así como a sinistralidade viaria.

A optimización da loxística de repartición no ámbito urbano podería levar a cabo establecendo un marco normativo e de incentivos que promova o uso de vehículos baixos en emisións ou creando ordenanzas sobre espazo mínimo de almacén e evitando actividades de repartición durante as horas de maior conxestión do tráfico. 

Fomentar o uso do transporte público, mellorando a eficiencia en rutas e frecuencias mediante técnicas de intelixencia artificial ou fomentar a mobilidade activa con carriis bici tamén son outras das iniciativas a levar a cabo para a descarbonización das cidades.

Comentarios