Europa aproba vetar a venda de coches a gasolina e diésel en 2035

Adianta cinco anos o obxectivo, fixado para 2040 ► A prohibición inclúe aos coches híbridos ► Os eléctricos seguirán gañando peso
Un hombre repostando en una gasolinera. DAVID ZORRAKINO (EFE)
photo_camera Un hombre repostando en una gasolinera. DAVID ZORRAKINO (EFE)

Ata agora era unha proposta, pero finalmente a Unión Europea aprobou esta semana na Comisión de Medio Ambiente prohibir a matriculación de coches con motores de combustión a partir de 2035. Son cinco anos antes do que se barallaba nun inicio. A medida pasará agora ao Parlamento Europeo, onde se prevé a súa aprobación.

¿E os híbridos? A prohibición inclúe aos híbridos ou híbridos enchufables, pois busca pór coto aos vehículos que emitan gases contaminantes. Tamén os e-fuels ou combustibles sintéticos, nos que algunhas marcas están a investir diñeiro.

Con este pano de fondo, os eléctricos seguirán gañando terreo. Xa supoñen un de cada dez turismos e todoterreos que se matriculan en Galicia ante un crecemento imparable, aínda que aínda son varias as barreiras para o seu despegamento, como o seu prezo e a falta dunha rede de recarga ampla. A normativa de emisións endurecerase xa a partir de 2025.

Os fabricantes piden medidas urxentes 

Os fabricantes de automóbiles defenderon a posta en marcha de medidas públicas adicionais ás actuais, no caso de que finalmente salga adiante a proposta de endurecemento dos obxectivos de redución de emisións de vehículos e que contempla o fin da venda de coches de combustión (incluídos híbridos) desde 2035. 

Así o indicaron a Europa Press desde a Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións (Anfac), tras a votación na Comisión de Medio Ambiente da Eurocámara a favor de prohibir a venda destes vehículos desde 2035, en lugar de 2040 como se aprobou o ano pasado no Congreso dos Deputados dentro da Lei de Cambio Climático e Transición Enerxética de España. 

Anfac indicou que todo novo obxectivo "debe vir acompañado de novas ferramentas ao mesmo nivel de esixencia se se quere que o seu cumprimento sexa posible".  "Non hai que esquecer que as medidas actuais buscan cumprir coa lei de Cambio Climático e Transición Ecolóxica, que fixa o límite de combustión en turismos e comerciais lixeiros en 2040, non en 2035", subliñaron desde a asociación, á vez que apuntaron que España xa está atrasada no cumprimento dos obxectivos actuais. 

Así foi a votación europea

A Comisión de Medio Ambiente da Eurocámara votou o pasado mércores a revisión do regulamento de emisións dos turismos e vehículos comerciais, co obxectivo de pór fin á venda de coches de combustión en 2035 e non en 2040 como se aprobou con anterioridade. 

En devandita Comisión, no entanto non se aprobaron uns obxectivos intermedios aínda máis ambiciosos neste campo. Así, a proposta dunha redución do 40% das emisións dos coches e do 35% das furgonetas para 2027 foi rexeitada, mentres que a dun 70% de redución para turismos e do 65% para furgonetas para 2030 resultou en empate, polo que se mantén o texto proposto pola Comisión Europea, que contempla reducións do 55% e do 50%, para devandita data. 

Comentarios