O mercado de turismos arrinca o segundo semestre tras rexistrar un crecemento do 10,9% en xullo

O mercado español de turismos e vehículos todoterreo iniciou o segundo semestre do ano cun novo crecemento no mes de xullo, ao pechar o rexistro de matriculacións cun 10,9 % máis que o mesmo período de 2013.

As asociacións automobilísticas de fabricantes (ANFAC), vendedores (Ganvam) e concesionarios (Faconauto) fixeron públicos hoxe os datos do mes de xullo, que concluíu con 83.223 unidades, fronte ás 75.027 do mes de xullo do pasado ano.

O mes de xullo marca un resultado acumulado desde xaneiro dun 16,6 % de crecemento, con 538.166 unidades (468.386 nos sete primeiros meses de 2013), no entanto, aínda por baixo dos niveis mensuais marcados antes da crise.

O mes de xullo continúa coa secuencia de crecemento do mercado de turismos, xa con once rexistros mensuais consecutivos en positivo, como consecuencia dunha lixeira recuperación da actividade económica e das subvencións do PIVE (Programa de Incentivos ao Vehículo Eficiente, xa na a súa sexta edición.

O mes de xullo, con estes datos, é o mellor xullo desde o ano 2009 e o acumulado nos sete primeiros meses do ano é o mellor resultado desde o ano 2010.

É o plan PIVE o que está a marcar a evolución das matriculacións de turismos de particulares nos primeiros sete meses do ano, acompañada polo aumento da demanda de alquiladoras e, en menor medida, de empresas.

Así, no mes de xullo, as compras de empresas de aluguer mantivéronse estables, totalizando 12.230 unidades, cunha variación do en negativo do 0,9 %.

Nos sete primeiros meses do ano, esta canle presenta un crecemento do 14,1 % cun volume de 138.478 unidades.

A canle das vendas a particulares mantén un comportamento que as patronais do sector cualifican de excelente, "cun rexistro de crecemento no mes de xullo do 14,3 %, cun volume de 50.324 unidades.

No período xaneiro a xullo, esta canle crece un 21,3 % cun volume de 274.718 unidades, supondo máis do 50 % do total das matriculacións.

Para rematar, a canle de empresas volve crecer un 10,9 % no mes, con 20.669 unidades e no período de xaneiro a xuño esta canle xa mostra un crecemento do 10,1 %, con 124.970 unidades.

A estatística do mes de xullo e dos sete primeiros meses do ano mostra que é a marca  Volkswagen a que pechou xullo como líder do mercado, o que lle supón consolidar a posición á fronte do acumulado.

Citroen, con compacto C4, asume o liderado na matriculación por modelos, no pasado mes de xullo, mentres que Seat, co Eivissa e o León, comanda o ranking no acumulado destes sete meses.

As patronais do sector coinciden en que o Plan PIVE, impulsado polos Ministerios de Industria e Facenda, está a ser un elemento esencia na recuperación do consumo e da confianza do comprador.

E, do mesmo xeito que no trimestre anterior, o consumo de automóbiles segue contribuíndo de xeito notable a ese incremento do consumo privado, trasladando ao mesmo tempo unha mensaxe de optimismo e confianza na economía española aos investidores internacionais,

Para Anfac, segundo o seu director de Comunicación, David Barrientos, o incremento das vendas está a ter un fiel reflexo no aspecto social, xa que as factorías de automóbiles crearon no primeiro semestre 6.500 postos de traballo novos e os concesionarios, na primeira parte do ano xa son tamén creadores netos de emprego.

Esta recuperación do mercado laboral no sector contribuirá, en opinión dos fabricantes, a xerar unha maior renda dispoñible e a impulsar a adquisición de bens duradeiros como os automóbiles.

Segundo o presidente da asociación de vendedores Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, o bo comportamento do mercado permite revisar á alza a previsión de peche para 2014, que se moverá entre 830.000 e as 850.000 unidades, o que suporá un incremento próximo ao 15 %.

Con todo, "hai que ter os pés na terra e non pasar por alto que, a pesar desta aparente bonanza, atravesamos aínda un déficit de matriculacións, faltando aínda dúas ou tres anos para superar a barreira de millón de unidades, cifra que marcará, sen dúbida, un punto de inflexión para a venda.

Jaume Roura, presidente da patronal dos concesionarios Faconauto, considera que o novo PIVE está a impulsar aínda máis a actividade comercial dos concesionarios, contabilizando unha media de case 1.800 operacións diarias a cargo do orzamento do Plan, que está comprometido xa nun 21 %, logo dun mes desde a súa posta en marcha.

O resultado é que "o peso do mercado corresponde de novo ás vendas que facemos os concesionarios a familias e particulares, supondo máis de 60 % de todos os coches que se están adquirindo en España.

Comentarios