O diésel máis barato e o máis caro de Galicia na operación saída, en Lugo

A gasolineira do polígono do Ceao tiña o prezo máis baixo este venres e a subministración na Pastoriza era o máis caro

Gasolinera de A Pastoriza. AEP
photo_camera Gasolineira da Pastoriza. AEP

A escasas horas do comezo da primeira grande operación saída do verán, este venres, o diésel máis barato de Galicia para turismos e tamén o máis caro podíase comprar en estacións de servizo da provincia de Lugo, mentres que a da Coruña vendía a gasolina con mellor e peor prezo, segundo se desprende do xeoportal de gasolineiras do Ministerio de Industria.

De acordo coa información deste portal, que fornecen as propias estacións de servizo e que se actualiza en tempo real cada cinco minutos, en Galicia, unha das comunidades cos prezos máis altos para o combustible, a gasolineira do polígono do Ceao, en Lugo, é a que fornecía este venres o gasóleo A habitual (o utilizado por vehículos) cun valor máis baixo (1,105 euros o litro).

Pola súa banda, unha estación de Cepsa da Pastoriza, na provincia luguesa, é a que tiña o gasóleo A habitual máis caro, por 1,328 euros cada litro.

No caso da Coruña, en Narón, unha estación de Petroprix fornecía este tipo de combustible por 1,129 euros por litro. O gasóleo A habitual máis caro nesta provincia é o que puña a disposición dos seus clientes Shell no acceso do aeroporto de Lavacolla, en Santiago: 1,319 euros litro.

En Pontevedra, o gasóleo A máis barato estaba este venres en Vilagarcía, nunha gasolineira Supeco (1,159). O máis caro, no Salnés, era Galp (1,304). Ourense, para rematar, ofrecía este combustible ao seu menor valor no polígono industrial, Superfuel (1,149) e ao maior, nunha de Galp en Barbadás (1,294).

GASOLINA 95. No que respecta a gasolina 95, A Coruña rexistraba os prezos máis extremos: o máis barato en Narón, de novo en Petroprix (1,225 euros cada litro) e o máis caro na Escravitude, nunha estación Cepsa (1,409). En Pontevedra, Vilagarcía vendía a gasolina 95 a 1,259 euros por litro na estación de Supeco, mentres que Vigo, na gasolineira Repsol de Avenida de Beiramar, mantiña a 1,393 euros litro esta clase de combustible.

Unha gasolineira de Superfuel no polígono industrial de Ourense anotábase, con 1,255 euros por litro, o prezo maior da gasolina 95 na tarde do venres. Na estrada de Verín a Portugal, á altura de Feces de Abaixo, unha estación de Galp tiña como prezo 1,389 para a gasolina.

Para rematar, en Lugo, 1,249 euros é o que había que pagar por un litro de gasolina 95 en Outeiro de Rei, na estación de servizo Saras; mentres a gasolineira Cepsa da Pastoriza situaba o seu prezo en 1,389 euros por litro.

REVISIÓN DOS IMPOSTOS. Pouco antes do inicio da operación saída o Goberno avanzou a súa intención de modificar os impostos que gravan o gasóleo. Respecto diso, un estudo sitúa en case 51,56 millóns de euros o que custará esta medida aos condutores galegos. De acordo co informe, do portal de aforro kelisto.es, o total de turismos na comunidade ascende a 1.484.168, dos que 987.261 (o 66,68%) son de gasóleo.

O gasto anual por vehículo en gasóleo en Galicia, segundo este documento, é de 670,16 euros, por iso é polo que o gasto total na comunidade elévese ata 661,62 millóns de euros, aproximadamente. Así as cousas, kelisto.es calcula que o gasto por vehículo de gasóleo ao ano subirá a 722,4 euros, mentres que o gasto total na comunidade chegará a 713,18 millóns de euros.

GASOLINEIRAS DESATENDIDAS. Precisamente esta semana, a asociación de estacións desatendidas avanzou en Santiago que está a estudar denunciar á Xunta ante a Unión Europea, debido a unha lexislación que entende que supón "trabas" para o seu modelo de negocio e, en consecuencia, para a libre competencia.

As súas estimacións apuntan a que as gasolineiras automáticas implican unha redución duns 10-13 céntimos por litro, con efecto nun radio de acción duns 20-40 quilómetros. Isto implica uns 350 euros ao ano para o consumidor, por iso é polo que a asociación estima que "a falta de competencia no sector custou a cada familia galega máis de 2.800 euros desde 2010".

Comentarios