Conxelada a subida do imposto de matriculación este ano

Os socialistas acceden a parar a subida cun cambio nos tramos pero só ata finais deste ano
Una mujer en un concesionario. EP
photo_camera Unha muller nun concesionario. EP

Queda conxelada ata fin de ano a subida do imposto de matriculación que afectou a moitos vehículos a partir de xaneiro, cando a entrada en vigor dunha nova normativa de emisións contaminantes máis esixente provocou que saltasen de tramo nese gravame e a compra encarecésese.

O grupo socialista do Senado rectificou este mércores e aceptou paralizar a alza dese tributo durante o que queda de 2021, despois de que os partidos da oposición no Congreso forzasen a través dunha emenda de PDeCAT unha modificación dos tramos do imposto de matriculación para neutralizar o impacto do sistema de homologación WLTP no peto do consumidor ao adquirir un coche novo. 

O PSOE presentou despois outra emenda para botar abaixo ese cambio e manter os tramos do gravame, pero finalmente accedeu a aplicar a formulación formulada por PDeCAT limitando os seus efectos, iso si, ata o 31 de decembro. O portavoz desa formación no Congreso, Ferran Bel, sinalou que ao seu grupo gustaríalle que a subida se conxelase por máis tempo, ata mediados ou finais de 2022, e avanzou que se o mercado automobilístico continúa sufrindo o golpe da pandemia ao culminar este ano, volverá presentar unha emenda para manter o tributo nos niveis de 2020. Bel destacou que o imposto de matriculación encareceu en case 500 euros o prezo dun vehículo a partir do 1 de xaneiro, ao aumentar a carga fiscal desde unha media de 380 euros a 813. 

As vendas de vehículos entre xaneiro e maio caeron un 36% en comparación con ese período de 2020, cando irrompeu a pandemia

A conxelación da subida non será de aplicación ata que o Congreso valide a Lei de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, na que se inclúen os cambios, o que previsiblemente sucederá a principios de xullo. A partir de aí e ata finais de ano os modelos que emitan menos de 144 gramos de dióxido de carbono por quilómetro non terán que pagar ese tributo, cando agora están exentos os que expulsan menos de 120 gramos. Tamén se modifica o resto de chanzos, de maneira que os vehículos que emitan ata 192 gramos de CO2 estarán gravados cun 4,75% e entre ese nivel e os 240 gramos aplicarase un 9,75%. A partir de aí a taxa será do 14,75%. 

A medida suporá un alivio, polo menos temporal, para o sector automobilístico, que entre xaneiro e maio sufriu no conxunto de España unha caída das vendas do 36% con respecto a un ano antes, cando irrompeu a pandemia. 

RECAUDACIÓN. A subida do imposto de matriculación polo endurecemento da normativa de emisións contaminantes si beneficiou as arcas públicas. Nos cinco primeiros meses do ano recadáronse a través deste tributo 267 millóns, o que supón máis do dobre que os 118 millóns ingresados no mesmo período de 2020. En Galicia este imposto xerou unha recadación de 9,7 millóns entre xaneiro e maio.

Comentarios