Capsa Food pecha 2021 cunha cifra de vendas récord de 758 millóns de euros

A dona de Larsa logrou 19 millóns de beneficio e irrompeu en dez países nun ano lastrado polo custo enerxético
Envasado de briks de Larsa en la cadena de producción de Capsa Food en Outeiro de Rei. EP
photo_camera Envasado de briks de Larsa na cadea de produción de Capsa Food en Outeiro de Rei. EP

A compañía Capsa Food, que engloba marcas como Central Lechera Asturiana ou Larsa, pechou 2021 cunha facturación récord de 758 millóns, o que supón un incremento de 8 respecto ao exercicio anterior. Con todo, os prohibitivos custos enerxéticos que veñen padecéndose desde o ano pasado e que constitúen un alicerce fundamental no balance de calquera empresa láctea, acabaron por lastrar os beneficios: foron 19 millóns en 2021, un 24% por baixo dos 25 millóns de 2020.

Con todo, Capsa, pilotada polo lucense José Armando Tellado, foi capaz de capear esta difícil conxuntura, entre outros factores grazas á súa expansión internacional: o ano pasado irrompeu en dez novos mercados.

Ese foi o diagnóstico realizado este xoves na xunta xeral de accionistas sobre a saúde da compañía en 2021, reunión que serviu ademais para aprobar os novos orzamentos. Nunha radiografía máis ampla, a directiva do grupo, o segundo que máis leite recolle nas granxas galegas tras Lactalis, expuxo que o resultado bruto de explotación (Ebitda) sitúase nos 37,3 millóns, un 17% menos que os 45,05 do exercicio anterior.

A compañía "valora positivamente" os resultados deste exercicio, "tendo en conta a escalada de prezos"

A pesar da diminución do Ebitda e das ganancias con respecto a 2020, a compañía "valora positivamente" os resultados deste exercicio, "tendo en conta a escalada de prezos", sobre todo o da luz, "que impactou negativamente na conta de resultados aínda incrementando a súa facturación", explican desde o grupo, que o ano pasado recolleu en orixe 876,5 millóns de litros 100% españois.

No que se refire ao liderado no mercado, no caso da leite líquido pechouse o ano cun 19,3% de cota de mercado, idéntica á que tiña o exercicio anterior. En canto á nata, mantivo unha cota do 20,3%, mentres que no mercado de manteiga alcanza o 25,3% do mercado, case un punto por enriba de 2020.

Central Lechera Asturiana continúa sendo a firma láctea predilecta dos consumidores españois e a terceira marca máis elixida de España segundo o estudo Brand Footprint, estando presente no 56,7% dos fogares. E a área de Food Service experimentou un crecemento das súas vendas do 17% con respecto a 2020 a consecuencia da reactivación da hostalería.

É o segundo grupo que máis leite recolle nas granxas galegas

INTERNACIONALIZACIÓN. Ademais, o grupo aproba con nota un apartado tan importante como o da exportación. E é que a compañía continúa crecendo grazas á entrada en dez novos mercados en 2021, o que permite un incremento nos acordos de distribución internacional.

Ademais, o mix de vendas nestes mercados evolucionou cunha aposta pola implantación de produtos que xeran unha maior rendibilidade á compañía. A peche deste exercicio o peso das exportacións españolas en leite e nata envasada de Capsa Food fóra dos países da Unión Europea constituía xa un 16%. 

O grupo non descoida o medio ambiente, e ao longo de 2021 continuou desenvolvendo accións en diferentes ámbitos para continuar cumprindo o seu propósito a través dun ambicioso plan de sustentabilidade integral.
 

A dirección | Tellado, un lucense que coñece como poucos o sector
José Armando Tellado
José Armando Tellado. EP
As rendas de Capsa lévaas un lucense: José Armando Tellado, que é á vez director xeral e conselleiro delegado da compañía, na que desembarcou no ano 2000. Entón converteuse no executivo máis novo á fronte dunha compañía láctea en España, e hoxe atesoura unha experiencia que lle é de gran valía á compañía.

Tellado licenciouse en Ciencias Económicas e Empresariais na Universidade Pontificia Comiñas (Icade) de Madrid, onde cursou ademais o doutoramento. Comezou a súa andaina profesional na firma Unilever España. Despois traballou en Smithkline Beecham e Cruzcampo.

Comentarios