Os camioneiros denuncian que a caída do cru só se traslada en parte ao surtidor

Co barril de petróleo en niveis sen parangón desde febreiro de 2016, este mércores só 13 estacións de servizo dispensaban o litro de diésel a menos dun euro en Galicia
Un surtidor de gasolina. AEP
photo_camera Un surtidor de gasolina. AEP

O intenso abaratamento do petróleo de Brent, que esta semana chegou a rozar a barreira dos 30 dólares lastrado polo impacto do coronavirus na demanda e pola guerra de prezos iniciada por Arabia Saudita e Rusia non está a repercutir con toda a súa intensidade nas estacións de servizo. Aínda que é certo que o traslado aos carburantes da rebaixa da materia prima non é inmediato, chama a atención que este mércores só era posible atopar o litro de diésel a menos dun euro en 13 estacións galegas e todas eran de operadores independentes. 

As referencias máis económicas ofrecíanas Carbugal Coliseum e Autonet&Oil na Coruña ao dispensar o litro de gasoil a 0,979 euros. Segundo os datos enviados a diario ao Ministerio para a Transición Ecolóxica, a provincia da Coruña copaba este mércores dez dos puntos de subministración máis accesibles, en tanto que en Ourense había dous e, en Pontevedra, a estación máis barata era a do Rodo en Rodeiro (0,999 euros). Atopar un prezo de venda ao público por baixo dun euro era misión imposible en Lugo, onde a tarifa máis baixa eran os 1,079 euros da E.S. Polígono de Vilalba. 

Este mércores, a Federación Galega de Transporte de Mercancías (Fegatramer) criticou que, aínda que "de xaneiro a marzo o barril de Brent baixou máis dun 40%, nos prezos medios do gasóleo sen impostos en chafariz o descenso non chega nin ao 10%". A patronal apunta a un efecto que no seu día a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) acuñou como pluma e foguete para aludir a que, mentres as gasolineiras repercuten con rapidez as subas do cru ás súas tarifas, son menos decididas á hora de abaratalas.

A Asociación de operadores petrolíferos AOP incide en que os carburantes "non teñen unha relación directa coa cotización do petróleo, senón que dependen da gasolina e o gasóleo nos mercados por xunto"

A Federación Nacional de Asociacións de Transporte de España (Fenadismer) —que representa 32.000 empresas— acaba de avanzar que solicitará á CNMC e ao Goberno "que inicien unha nova investigación contra as principais petrolíferas por posibles prácticas restritivas da competencia e de fixación de prezos na venda dos carburantes" en España. A organización, que incide en que o sector consome o 51% de todo o gasóleo de automoción de España, asegura detectar "unha alteración artificial" das tarifas nas estacións "que non corresponde coas importantes baixadas do cru".

A AOP NÉGAO. Pola contra, a Asociación española de operadores de produtos petrolíferos (AOP) insiste en que os prezos dos carburantes "non teñen unha relación directa coa cotización do petróleo, senón que dependen da gasolina e o gasóleo nos mercados por xunto, todos eles en dólares". A patronal, que tamén se escuda na incidencia do tipo de cambio euro/dólar, incide en que o custo da materia prima só determina o 31% do prezo da gasolina e o 37% do diésel, de forma que o resto "son impostos, e custos de distribución e comercialización, que practicamente non varían", recalca a AOP. A estes compoñentes hai que sumar as marxes que ingresan petroleiras e distribuidores.

Sexa como for, o certo é que co Brent a niveis similares aos actuais, en febreiro de 2016 o gasóleo pagouse a unha media de 97 céntimos en Galicia. Este mércores dispensábase a 1,16 euros. 

Comentarios