Bico de Xeado crece e crece

O que naceu como un ilusionante proxecto para dar valor engadido ao leite de Granxa O Cancelo converteuse nun templo do xeado artesanal. A marca amparada por Galicia Calidade ten puntos de venda por toda España e xa factura máis de 4 millóns ao ano
Fotos de helados en Bico de Xeado. Michelena 5.
photo_camera Imagen de una heladería de Bico de Xeado. ADP

QUIÉN íALLES a dicir aos impulsores de Bico de Xeado cando se lanzaron a elaborar xeado artesanal para dar valor engadido ao leite que producían que a marca chegaría a vender centos de miles de litros deste doce alimento, a exceder as fronteiras de Galicia e a conquistar cada vez máis padais cun produto diferenciado que logrou abrirse oco no mercado.

O seu caso é un exemplo de expansión e éxito. Desde a apertura da súa primeira tenda na Coruña pasaron sete anos e moitas cousas boas para Bico de Xeado, que xa suma 24 puntos de venda propios, unha vintena de franquías e máis dun centenar de colaboradores que ofrecen a marca nos seus establecementos. Ten capacidade para aumentar o ritmo de aperturas, pero no seu ADN prima a prudencia e a calidade sobre a cantidade, como explica o seu xerente, Jesús Otero

Detrás desta iniciativa empresarial está a Cooperativa Agraria Provincial da Coruña, que destina o leite dunha das súas dúas granxas, O Cancelo en Miño, a elaborar este alimento da felicidade. O proxecto comezou a dar os primeiros pasos alá por 2011. Antes de porse ao choio aprenderon doutros produtores de xeado e comezaron elaborando esta sobremesa fría para a restauración, ata que en 2014 naceu Bico de Xeado e aí comezou unha nova etapa marcada polo crecemento. Durante un tempo seguiron fabricando na explotación, pero en 2015 fixéronse cun obrador en Arteixo. Pronto se lles quedou pequeno e en 2017 empezaron a traballar noutro en Bergondo, onde seguen producindo os xeados co proceso artesanal.

En apenas catro anos duplicaron o volume de vendas, pasando dos ao redor de 200.000 litros de 2017 a uns 427.000 en 2021. A irrupción do covid freou en 2020 a senda de crecemento, pero Bico de Xeado logrou retomala o ano pasado e marcar marcas. Pouco antes precisamente de estalar a pandemia que lles abocou a pechar as súas tendas compraron unha nova nave en Bergondo, onde teñen unha segunda cámara para manter frío o xeado ata que sae cara aos puntos de venda, un almacén para materias primas e oficinas.

O negocio vai vento en popa e repórtalles xa unha facturación anual de 4,2 millóns. Teñen presenza en moitas comunidades, pois os seus xeados pódense gozar en Madrid, Xixón, Santander, Murcia, Cabo de Paus, Cartaxena, Málaga, Tarragona, Salamanca ou Sevilla, entre unha ampla lista de emprazamentos. A tenda con máis afluencia é a que teñen a poucos metros da catedral de Santiago, onde é habitual ver colas para gozar dos seus xeados cremosos e "100% naturais", amparados polo selo Galicia Calidade. A lista de sabores é cada vez máis ampla: do tradicional —chocolate, vainilla ou fresa— ao diferente, como o requesón con higo caramelizado ou a castaña. As últimas novidades anunciadas son en grao sumo innovador, cun xeado de queixo azul e outro de mostaza.

Venden xa máis de 400.000 litros deste doce alimento ao ano e reciben mostras de interese para levar os seus xeados fóra de España

En Galicia chegan a diversos pobos a través dun modelo de postos móbiles que funciona cando o bo tempo comeza a asomar. E é que o 42% das vendas de Bico de Xeado concéntranse en xullo e agosto.

Aínda que a comunidade non é famosa pola súa cultura heladera, a marca logrou crear identidade.

Desde dentro: a marca está en pleno reforzo do seu equipo
O éxito de Bico de Xeado non é froito da casualidade. A receita leva paixón, traballo, perseveranza, ganas de progresar e un "gran equipo" que comparte os valores da marca. Intégrano unhas 80 persoas, e no verán o persoal superará as 120. Jesús Otero pon en valor o traballo de cada membro, desde a granxa á tenda, onde reciben ao cliente "cun sorriso".

A firma está a reforzar o cadro de persoal. "Temos que crecer en todos vos niveis", sinala o xerente.Recentemente buscaban profesionais para o seu obrador ou para repartición. A media de idade no equipo apenas supera os 30 anos. As condicións de traballo buscan favorecela conciliación. De feito, nas novas instalacións que preparan en Bergondo haberá gardería.

No obrador


O proxecto foi sumando persoas e máquinas en paralelo ao seu crecemento, pero o proceso de elaboraciónes o mesmo. Mestúranse os ingredientes basee do xeado (leite, nata, azucre...) con moita precisión, logo pasan a unha pasteurizadora, despois ao homogeneizador e a continuación a un enfriador de placas para baixala temperatura da mestura a 4ºC. O seguinte paso é a maduración durante entre 8 e 24 horas. De aí vai á mantecación, unha especie de centrifugadora da que sae a uns -10ºC. Na última fase pasa a un abatedor de temperatura a -35ºC e logo almacénase a -20ºC.Ylisto para facernos a boca auga.

comentarios