Adidas perde o monopolio das súas tres raias

A Xustiza europea quítalle a exclusiva da súa icónica marca

Unas botas y una sudadera Adidas. AEP.
photo_camera Unhas botas e unha sudadera Adidas. AEP.

O Tribunal Xeral da Unión Europea de Primeira Instancia rexeitou este xoves o recurso de Adidas e avalou nunha sentenza a nulidade na Unión Europea do rexistro da súa marca deportiva co distintivo con tres bandas paralelas en calquera dirección. 

O tribunal europeo de primeira instancia confirmou así a decisión da Oficina de Propiedade Intelectual da Unión Europea (EUIPO) con sede en Alacante, que en 2016 anulou o rexistro da marca de Adidas, que autorizou dous anos antes para roupa de vestir, calzado e gorras, tal e como reclamou a empresa belga de zapatos Shoe Branding Europe BVBA. 

A EUIPO, cuxa decisión foi recorrida por Adidas ante a xustiza europea, alegou que a marca de Adidas carecía de distintivo intrínseco nin demostrou que o adquiriu polo uso en toda a Unión Europea e considerou que non se debería rexistrar. 

Na súa sentenza feita pública este xoves, que pode recorrerse en casación nun prazo de dous meses, o Tribunal Xeral da Unión Europea deu a razón á EUIPO alegando que non se trata dunha marca de patrón senón dunha marca figurativa ordinaria. 

O tribunal aclara que Adidas só achegou probas sobre o uso adquirido en cinco países da Unión e non cabe estendelo ao conxunto da Unión e precisa que non cabe ter en conta a combinación de cores e o investimento das bandas brancas sobre fondo negro que se afastan das características esenciais da marca, como expuña Adidas. 

A marca da Unión é válida no conxunto dos Estados membro, é dicir, en todo o territorio da Unión e coexiste coas marcas nacionais.

Comentarios