Felisa López e Baldo Ramos enchen de contido 'Libros deshabitados' en Nova Rúa

Os dous artistas colaboran nunha mostra na que os libros se converten en obxectos artísticos que dialogan entre si ►López converte os trazos de Ramos en pliegues e este dá cor ás portadas dos libros escultura da artista lucense

Una vista de la exposición en la galería Nova Rúa. XESÚS PONTE
photo_camera Unha vista da exposición na galería Nova Rúa. XESÚS Ponche

LUGO. A galería Nova Rúa de Lugo acolle estes días a mostra Libros deshabitados, un man a man entre a artista lucense Felisa López e o ourensán Baldo Ramos. A exposición xorde a través do responsable da sala, que detectou con habilidade as sinerxías entre o labor de ambos os creadores, centrada na intervención plástica sobre libros.

Deste xeito, Felisa López encárgase de levar a tres dimensións, en forma de libros-escultura ou libros obxecto artístico, os trazos sobre papel de Baldo Ramos. «Traballar cos trazos de Baldo foi un reto. Foi eu quen lle propuxen facer a proba. Foi un traballo moi grande, co medo incluído de non respectar a súa esencia», explica a lucense.

O reto para Felisa en realidade foi dobre, pois esta é a súa primeira exposición. «Tiña moito medo, pero a acollida foi tan boa que estou animada a repetir. Ademais están a saír proxectos. Máis contenta non podo estar».

A súa paixón pola manipulación artística dos libros, comenta, naceu durante unha tempada na que non podía traballar nin facer nada debido a unha enfermidade. «Investiguei entón como facelos e conseguino. Despois fun soltándome e creando os deseños, pero hai que ter moita paciencia. Hai algunhas obras que levan horas, pero outras, como as desta mostra, ocupan semanas», indica.

Nacida no seo dunha familia de artistas, Felisa López non se considera tal -«igual dentro duns anos», di-. Prefire definirse como «argalleira». «Todo o que chama a atención, xa sexa téxtil, papel, modelar, pois vou probando. Agora estou cos libros e co papel, en xeral. Tamén as esculturas de papel maché».

Cando desde Nova Rúa Baldo Ramos recibe a proposta desta colaboración, afirma que sente atraído polo traballo de Felisa. Inmediatamente hai un «feelling», di. «Eu síntome atraído polo seu traballo, que me parece moi interesante, moi coidado».

«Eu propóñolle realizar as portadas de libros que xa tiña feitos e así se produce un diálogo á inversa».

Ramos subliña que toda a mostra establece un diálogo entre o interior do libro co exterior. «Aquí o libro é un pretexto para intervir plásticamente».

Libros deshabitados inclúe tres pezas, colocadas á entrada, da autoría de Ramos que funcionan individualmente, aínda que poden incluírse na mostra polo seu relevo. Devanditas obras presentan elementos como poliñas, algodóns e arame, que lles insuflan un carácter máis escultórico.

PUNTO DE PARTIDA. En Libros deshabitados non é que haxa temas. Realmente o punto de partida é o formato, o libro obxecto, o libro de artista e o libro reutilizado. «O tema ten que ver co literario dos libros e non están pensados para comunicar de forma literaria, senón de forma visual», di Ramos.

Vermello e negro son cores básicas na obra do ourensán. «Parécenme moi expresivos e procuro non distraerme noutros, ademais a obra de Felisa é moi neutra».

Sobre o traballo de Felisa, Baldo opina que é unha obra moi interiorizada, que nace da experiencia do silencio absoluto, «pois tivo un problema de xordeira». «é como un ensimismamiento», cre. Traballar no silencio do libro. «Ela habítaos co seu baleiro».

Comentarios