Baixa a difusión dos diarios, pero lese máis prensa ca nunca

A difusión dos diarios españois descendeu un 12,4 % no primeiro semestre de 2013, segundo recolle o Libro Blanco de la prensa diaria 2014, que hoxe presentou a Asociación de Editores de Diarios Españois (AEDE), cuxo presidente destacou non obstante que a prensa "lese agora máis que nunca".

O informe precisa que nos primeiros seis meses do ano a venda de exemplares e as subscricións individuais retrocederon un 11,4 %, mentres que a venda en bloque máis as subscricións colectivas caeron un 16,5 %.

Tamén retrocede neste período o investimento publicitario (15,3 %) e estímase que a prensa en formato papel siga perdendo participación de mercado, mentres que a dixital "seguirá aumentando de forma lixeira".

Durante a presentación do libro, o director xeral de AEDE, José Gabriel González Arias, puxo de manifesto o "paradoxo" que existe entre o descenso da difusión dos diarios nos tres últimos anos fronte ao feito de que a prensa se le agora máis que nunca, con 18,31 millóns de lectores de diarios impresos e dixitais".

"O público en xeral non deixou de ler diarios, senón de compralos, dato moi importante hora de vender publicidade, pois o poder da prensa en convocatoria e audiencia aumentou", engadiu González Arias.

En concreto, segundo a análise que fixo a consultora Deloitte para o Libro Blanco de la Prensa Diaria, os lectores de prensa no segundo acumulado móbil de 2013 ascenden a 17,4 millóns, preto dun millón menos respecto de 2012 (-4,7 %).

O peso de lectores en formato dixital, ben como lector só de prensa on-line ou combinando papel e dixital, segue aumentando; de feito, no que vai de ano pasou do 40,1 % de 2012 ao 41 %.

A AEDE subliña que as dificultades que atravesa a economía en xeral e o declive experimentado polo sector en exercicios pasados, conduciron en 2012 a uns "resultados económico-financeiros preocupantes".

Así, o pasado ano os ingresos de explotación caeron no seu conxunto un 12 % como consecuencia do descenso da venda de exemplares (-10 %) e da caída de investimento publicitario (-15 %).

O resultado neto logo de impostos do sector experimentou unha variación negativa do 576 %, sendo por primeira vez negativo cunhas perdas de 126.869.000 euros, engade o informe.

González Arias reivindicou as edicións impresas como "o principal tesouro" para construír o seu futuro, que tamén pasa por impulsar as subscricións dixitais e por achegar " valor engadido publicitario" ás súas páxinas web.

Nese sentido, o director xeral de AEDE opinou que segundo se vai facendo "algo máis e máis normal" a lectura on-line, as actitudes do público cara ao pago por contidos na prensa vólvense máis favorables.

"A prensa atópase nun auténtico punto de partida. Sobreviviu á crise económica e ao esborralle publicitario, grazas aos moitos sacrificios realizados nos últimos sete anos, e comezan a xurdir auténticas oportunidades", valorou.

Pola súa banda, o responsable da industria de Media de Deloitte, Luis Jiménez, destacou que o sector asumiu "grandes esforzos" para a contención de custos e acometeu "fortes reestruturacións operativas e de persoal".

Dentro dos retos aos que se enfronta o sector, Jiménez citou a necesidade de redefinir "" o negocio papel cara a un modelo de nicho de alto valor engadido, "semellante ao dos produtos de luxo", ademais de maximizar a explotación do punto de venda.

El Libro Blanco 2014 inclúe, ademais, o estudo sobre "Calidade e Credibilidade dos Medios", elaborado pola axencia Carat, que destaca que os diarios impresos son o medio que máis calidade e influencia transfiren á publicidade e que os seus lectores os identifican con valores como credibilidade, calidade, prestixio e rigor

Comentarios