Premio ás clases de Francés no recreo

Ana Dacal seguiu co idioma ao ponderarlle para a Abau, a pesar de non impartirse en Bac en Becerreá, e a docente ensinoulle en horas libres
undefined
photo_camera Ana Dacal e a súa mestra de Francés, María José Liñares. SEBAS SENANDE

"'Je ne comprends pas' (Non o entendo)" é a frase escollida por Ana Dacal entre as moitas que adornan as paredes da aula de Francés do instituto de Becerreá. é o seu xeito de exporlle á Consellería de Educación a surrealista situación que viviu este curso, no que recibiu clases de Francés no recreo e cando as súas horas libres coincidían coas gardas da súa profesora.

O seu obxectivo era presentarse ás probas de acceso á universidade, xa que esta materia común ponderáballe un 0,2, pero este idioma non se imparte neste centro desde terceiro diso a segundo de Bac, ao suspenderse por sorpresa en setembro as clases desta materia que contaban con menos de cinco alumnos. O departamento autonómico nin sequera valorou que tiña unha docente de Francés con praza fixa no IES.

Cando Educación aplicou a norma, esta estudante becerrense non o dubidou e engadiulle unha unha materia máis ao curso. "Tinga en mente cursar Francés pola ponderación que ten na na selectividade na miña rama de Ciencias Socais e Xurídicas", explica. A alumna púxose de acordo coa profesora e decidiron emprender esta aventura. Este exemplo de compromiso educativo por parte de ambas deu os seus froitos. Ana sacou un 8 na Abau, "aínda que ela é unha estudante de 10", matiza a docente, María José Liñares Miras.

"Saiamos correndo non recreo dun edificio a outro para dar a clase e tingamos que condensar en vinte minutos a materia. Outras veces explicáballe nas horas de garda", comenta Liñares, que este ano viu limitada o seu labor ao ensino en primeiro e segundo diso. "Tivo que preparar a materia en horario extraescolar cando existía a posibilidade de facer un oco non horario normal", agrega.

EN DESVANTAXE. Ana Dacal, que estuda Francés desde que iniciou a Iso, considérase vítima dunha situación "absurda. Ou sistema educativo debe ser unha ferramenta que fomente a igualdade, pero cada vez hai maior diferenza entre ou medio rural e as zonas urbanas". A pesar diso, esta moza, que quere estudar Educación Infantil e non descarta seguir co Francés como materia no futuro, non cambiou as súas previsións, nin se desmotivó.

O reto serviulle á súa profesora para rebelarse contra a súa decepción inicial. "Chorei amargamente cando quitáronme a maioría dás clases. Non ou entendín, sobre todo cando en optativas como Debuxo non aplican ese cociente dun mínimo de cinco alumnos e se nunha materia común como ou Francés. Sentínme desprezada, aínda que ou principal agravio é para vos estudantes rurais. Están en desvantaxe cos mozos dás cidades, como se fosen cidadáns de segunda", expón María José Liñares, quen agrega con ironía que "así é como se fomenta a aprendizaxe de linguas estranxeiras".

"É chocante que enchan a boca falando dá España baleira, pero despois recórtannos cousas tan básicas como a Educación", destaca Ana Dacal, que sente que lle quitaron "un dereito" por vivir na Montaña. "Tiven que estudar unha materia máis e fóra de horario lectivo. Menos mal que non vou facer Tradución e Interpretación, como un compañeiro que tiven ou ano pasado en Francés, aínda que o non marchou do centro por esta razón", precisa.

Dacal recoñece que "foi un curso complicado, pois xa segundo de Bac ou é. Andar ás carreiras valeunos a pena, pero penso que con clases normais teria sacado mellor nota en Francés na selectividade". A súa profesora encómiaa porque «non baixou vos brazos en ningún momento e mantivo a constancia, pese aos paus que lle puxeron nas rodas».

Comentarios