O PP urxe a desbloquear as variantes da liña férrea de Lugo a Ourense

Recorda no Congreso que son as obras crave para reducir o tempo de viaxe a Madrid
Puente de Os Peares, donde debe hacerse una variante. PARGA (AEP)
photo_camera Ponte dos Peares, onde debe facerse unha variante. PARGA (AEP)

Os maiores investimentos necesarios para modernizar a conexión ferroviaria entre Lugo e Ourense seguen pendentes e o PP pediu este luns a comparecencia no Congreso do secretario de Estado de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, Pedro Saura, para que confirme que as variantes proxectadas serán executadas e presente un cronograma crible para a súa posta en servizo.

As variantes ferroviarias previstas permitirían rebaixar en ata 23 minutos o tempo de viaxe, remarcaron os deputados por Lugo Jaime de Olano e Joaquín García Díez.

Os estudos informativos das obras están listos desde fai máis dun ano, pero non foron sometidos aínda a información pública, denunciaron os deputados, que temen que o Goberno abandone ou aprace o proxecto.

Os dous deputados por Lugo, xunto aos ourensáns Celso Delgado e Ana Vázquez, rexistraron no Congreso unha proposición non de lei reclamando ao Goberno central un "decidido impulso" ás melloras previstas na liña ferroviaria entre Lugo e Ourense, licitando e adxudicando as actuacións pendentes e avanzando na tramitación administrativa das variantes de Rubián (Bóveda) e Os Peares-Canabal.

Recordan que o obxectivo desas obras é reducir en 23 minutos o tempo que se tarda en percorrer os 117 quilómetros que separan Lugo e Ourense, o que permitiría aos lucenses aproveitar a conexión da Ave en Ourense e viaxar a Madrid en pouco máis de tres horas e cuarto.

Os deputados basearon o seu temor a que se abandonen ou se apracen las obras nas recentes evasivas dadas polo ministerio respecto dun proxecto que foi presentado xa en maio de 2018 polo entón ministro Íñigo da Serna.

Os populares sosteñen que todo o programa de obras viuse alterado desde a chegada de Pedro Sánchez ao Goberno.

Así, desde que Ábalos está á fronte do ministerio, non se volveu a saber nada das variantes pendentes e o resto das obras programadas empezáronse a pór en marcha con gran atraso, denuncian.

Obras de case mil millóns de euros
As dúas grandes variantes pendentes para mellorar a conexión de Lugo e Ourense por tren supoñen case mil millóns de investimento. é o maior desembolso previsto para mellorar a liña.

Os Peares-Canabal. Trátase dunha obra de doce quilómetros, que aforraría uns 11 minutos e suporía un investimento de 530 millóns.

Rubián. En Rubián a infraestrutura pendente é unha variante de 19 quilómetros, que permitiría reducir o tempo de viaxe en doce minutos. O investimento calculado para facela posible é de 440 millóns.

Comentarios