Meses para conducir entre fochancas e obras

Aos traballos que executa o Mitma na A-6 haberá que sumar outros que empezarán en breve noutros puntos da provincia ► O Goberno xa ten licitados 30,5 millóns para restaurar outras vías en Lugo, melloras que levarán aparelladas afeccións ao tráfico
undefined
photo_camera A pasada semana xa se podía vislumbrar a estructura dun dos novos viaductos da A-6. SEBAS SENANDE

Logo de anos nos que os condutores lucenses han estado sufrindo en carnes propias o abandono e a falta de mantemento das estradas estatais que vertebran a provincia, o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) anunciou agora unha serie de actuacións encamiñadas a reverter esta situación.

Prevese así que os próximos meses supoñan un duro exame para a vialidad, xa que ao mal estado do firme que aínda presentarán moitos tramos haberá que sumar os inconvenientes e as afeccións ao tráfico que traerán consigo uns traballos de mellora, que sen dúbida son tan necesarios como urxentes.

A reconstrución dos viadutos de Castro, na A-6, é a día de hoxe a obra de maior envergadura que realiza o Mitma, de face a conseguir que a provincia recupere a comunicación coa Meseta a través dunha vía de alta capacidade. A urxencia da actuación xustifícase pola incapacidade da N-6, por onde se desvía actualmente o tráfico á altura de Pedrafita, de absorber o actual volume de vehículos que transita pola zona.

Logo dos atrasos iniciais, os traballos de reconstrución dos viadutos parece que agora marchan a bo ritmo -ou polo menos os avances son agora máis visibles- despois de que se levantaron os alicerces das novas pontes de ambas as calzadas e empezouse nalgún deles a montaxe das cimbras para o enconfrado dos taboleiros.

A pesar da envergadura da obra, o Mitma mantén os prazos de execución iniciais, polo que se prevé que ambas as calzadas poidan entrar en servizo ao longo do próximo verán.

Pero antes incluso do colapso do viaduto, en xuño do pasado ano, a queixa dos usuarios polo mal estado do firme da A-6, sobre todo nos tramos da Montaña, era unha constante. As obras para reverter esta situación empezaron esta mesma semana na calzada dirección a Madrid.

O Mitma contratou a obra por 8,1 millóns e a actuación consistirá na rehabilitación estrutural de todo o firme entre os quilómetros 480, no Corgo, ao 407, xa na localidade leonesa de Villafranca del Bierzo.

Estas obras, que se prolongarán durante uns nove meses, suporán tamén inconvenientes para os condutores, xa que mentres os traballos duren haberá cortes de carril e tránsferes que desviarán o tráfico sentido Madrid á calzada de A Coruña.

Pero, ademais, mentres estas obras duren non se poderá levar a cabo outra actuación, que xa está licitada, como é a rehabilitación da vía sentido A Coruña, entre os quilómetros 455 ao 407. E é que realizar os traballos de forma simultánea en ambas as calzadas suporía ter que cortar totalmente a autovía nalgúns puntos, o que suporía outro grave trastorno para os usuarios.

Esta actuación forma parte dun contrato de máis de 18 millóns de euros para a conservación de estradas estatais en Lugo, que foi licitado polo Mitma o pasado mes de xullo, e que se suma aos outros 12,5 millóns de euros reservados para a rehabilitación integral da estrada N-540, que une Lugo con Ourense e que a día de hoxe é unha das que máis críticas xera polo deplorable estado no que se atopa.

O normal, a condición de que non haxa novos atrasos, é que as máquinas empezasen a traballar nesta vía cara á próxima primavera. En todo caso, os traballos, que previsiblemente se poderían alargar ata un ano, suporán un novo contratempo para os usuarios que habitualmente transitan por esta vía e que diariamente se enfrontan a unha estrada chea de fochancas e sen apenas marcas viarias visibles, sobre todo, no tramo que transcorre entre os municipios de Guntín e Chantada.

A-6: unhas obras que xa empezaron

                      A pasada semana xa se podía albiscar a estrutura dun dos novos viadutos da A-6.
Obras na A-6. SEBAS SENANDE

Entre os proxectos que o Mitma xa empezou a executar estes días está o da rehabilitación do firme da calzada da A-6, entre O Corgo e Villafranca del Bierzo.

N-540: licitada a reforma integral

                      A pasada semana xa se podía albiscar a estrutura dun dos novos viadutos da A-6.
Un tramo da N-540 no que se aprecia o seu deteriorado estado. AEP

A reforma integral do tramo da N-540 desde Lugo a Chantada foi licitada a principios do pasado mes de agosto por un importe de 12,5 millóns de euros.

Outeiro de Rei: próxima rotonda

                      A pasada semana xa se podía albiscar a estrutura dun dos novos viadutos da A-6.
Imaxe do cruzamento. AEP/VITORIA RODRÍGUEZ

 A substitución do cruzamento existente no quilómetro 513,670 da N-6, no centro urbano de Outeiro de Rei, por unha glorieta permitirá eliminar un criticado punto negro.

Comentarios