O investimento de 250 millóns de Adif eleva a 304 o gasto do Estado en Lugo para 2022

O desembolso medio por habitante será de 929 euros na provincia, que case triplica os 348 deste ano. A vía férrea Monforte-Lugo e a A-54 son outra vez as actuacións máis destacadas

undefined
photo_camera Estación de Monforte de Lemos. EP

Os investimentos previstos polo Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif) na provincia disparan ata 304 millóns os gastos previstos nos Orzamentos Xerais do Estado na provincia de Lugo, fronte aos 123 millóns deste exercicio, que tamén foi excepcional en comparación con outros anteriores, como os 68,7 millóns de 2018 ou os 71,1 previstos no proxecto orzamentario de 2019, que non se aprobou. 

Adif destina 250 millóns en obras de mellora e electrificación da vía férrea entre Monforte e Lugo, fronte aos 76,5 consignados o ano anterior. A este incremento únenselle os 2,58 millóns que destinará Renfe a obras de mellora de infraestruturas e accesibilidade. Outra importante novidade son os máis de 15 millóns programados para a mellora do tren de Feve entre Vegadeo e Ferrol

Tras a finalización das obras da Ave a Ourense, prevista para finais de ano, durante o próximo exercicio "volverá efectuarse un esforzo especial para actualizar a rede ferroviaria en Lugo, especialmente no tramo Monforte-Lugo que facilitará unha conexión máis rápida coa capital ourensá", segundo recalcou Ana Prieto, cabeza de lista do PSOE por Lugo. 

Prieto subliñou que, por segundo ano consecutivo, "bátese unha marca de investimento estatal na provincia, o que demostra o compromiso do Goberno co noso territorio e, de forma especial, coa modernización das comunicacións". Destacou tamén o incremento do investimento por habitante en Lugo para 2022, que será de 929 euros e case triplica á de 2021, que foi de 348 euros. 

Investimentos

Con independencia das actuacións programadas por Adif e Renfe, os distintos ministerios destinan á provincia un gasto global de 51,36 millóns. O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana volve ter un papel destacado, pero dedica case todo o seu esforzo á autovía entre Santiago e Lugo (A-54), que acapara unha partida de case 21 millóns no tramo entre Palas de Rei e Melide, ao que se unen outro de 21,4 millóns para finalizar este traxecto en territorio coruñés e os 16,12 para o traxecto Arzúa-Melide. Estas previsións, unidas ás de 2023, reflicten a intención de finalizar esta obra no horizonte de 2024. 

Quedan en cambio no esquecemento os investimentos noutras vías reclamadas por distintas formacións políticas nos últimos anos. Non hai fondos para a A-56, de Lugo a Ourense, mentres que para a A-76, de Ponferrada a Ourense por Monforte, destínaselle unha partida simbólica de 100.000 euros para o proxecto do enlace entre Monforte de Lemos e Babela, herdado das contas anteriores.

A autovía costeira Barreiros-San Cibrao (A-74) segue sen avances representativos a pesar de tratarse dun compromiso histórico tras a finalización da A-8 polo alto do Fiouco. Neste caso só hai partidas simbólicas de 100.000 euros para a redacción de distintos traxectos entre ambas as localidades. 

O Mitma destina tamén partidas xenéricas de 10,3 millóns para a conservación de estradas e de 5,1 millóns para seguridade viaria. Non se aclara se parte deste diñeiro se utilizará para remozar a deteriorada N-540 desde Guntín. Si parece confirmado que estes fondos incluirán a construción da rotonda entre a Nacional 6 e a Rúa Alfonso X, en Lugo, segundo aclarou Ana Prieto. Outra das obras de interese na capital é o investimento destinado á estación intermodal de tren e autobuses, actuación que conta cunha consignación de cinco millóns. 

O Ministerio do Interior destina 50.000 euros a obras en Lugo, dentro dunha consignación interanual, polo que previsiblemente os fondos poderían destinarse á comisaría de Policía prevista no barrio da Residencia.

Comentarios