O negro non quere verde

A ampliación da LU-231 entre Friol e Palas suporá a talla de decenas de árbores, o que motivou varias alegacións ao proxecto
Uno de los tramos que se vería afectado por la tala. EP
photo_camera Un dos tramos que se vería afectado pola talla. EP

O proxecto da Xunta de Galicia para ampliar dos actuais cinco metros e medio a oito a anchura da estrada LU-231 entre Friol e Palas de Rei prevé a talla de varias filas de árbores. Este feito provocou a reacción da Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural Galego (Apatrigal), quen presentou varias alegacións ao considerar que algúns destes exemplares son autóctonos e centenarios, polo que defende a súa conservación.

A polémica está servida xa que, mentres que os terreos que se expropiarán xa están delimitados con cintas como paso previo ás obras, desde o BNG fixéronse eco destas alegacións e defenderanas no Parlamento.

Pero o que realmente demostra este enfrontamento é que a mellora das infraestruturas e a conservación do medio non sempre é fácil e, moitas veces, todo depende do cristal co que se mire.

Para o alcalde de Friol, José Ángel Santos, a mellora desta estrada é "unha vella reivindicación" que naceu no ano 2016 e que é compartida tamén por veciños de Palas de Rei e Begonte.

Para o alcalde de Friol, a polémica non debería existir, simplemente, porque as árbores afectadas serán moi poucos

A LU-231 é, para estes tres municipios e tamén para a Xunta, unha infraestrutura estratéxica ao constituír un camiño natural para unir as autovías A-6 e A-54, polo que a súa mellora suporá un gran avance sobre todo para o tráfico de mercancías.

Para Apatrigal, o aumento de anchura da calzada non é compatible coa talla destas árbores autóctonas que, ademais, "forman parte da Reserva da Biosfera Terras do Miño". Os nacionalistas do BNG tomaron como súas estas mesmas reivindicacións e cren que a mellora da vía "non ten por que ser incompatíbel con manter as árbores".

HABITUAIS EN EUROPA. Os defensores desta postura tamén esgrimen que as estradas enmarcadas entre filas de árbores eran "moi habituais" en Galicia e que o seguen sendo en boa "parte de Europa". Din, ademais, que este tipo de vías favorecen unha condución máis pausada e relaxada, aínda que obviar que a proximidade das árbores á calzada podería supor un grave perigo no caso de que un vehículo sufrise unha saída de vía.

Para o alcalde de Friol, a polémica non debería existir, simplemente, porque as árbores afectadas serán moi poucos "e en ningún caso nin protexidos nin centenarios". Tamén remite a un informe técnico "non que queda claro" que a obra só afecta a un 1% do total do terreo da reserva da biosfera.

Por iso considera "chocante" que un partido como o BNG, "que teoricamente defende o rural", utilice desta forma "a mellora dunha infraestrutura tan necesaria".

Comentarios