Finaliza a retirada de explosivos que transportaba o camión sinistrado en Portomarín

O vehículo caeu dunha ponte e o copiloto faleceu no acto. O chofer, evacuado ao Hula, recibiu a alta ao mediodía

Carga del camión accidentado en Portomarín. EUROPA PRESS
photo_camera Os explosivos que transportaba o camión sinistrado. EUROPA PRESS

A saída de vía dun camión cargado con varias toneladas de explosivos, rexistrada este xoves no termo municipal de Portomarín, saldouse co falecemento de Marcial Blanco de la Mata, veciño de Ferreira de Pantón de 42 anos de idade, nese momento copiloto no vehículo conducido por Francisco C. G., de 41 anos e veciño da Coruña, que sobreviviu ao sinistro e foi dado de alta durante o mediodía deste mércores tras ser examinado no Hula.

Segundo os datos facilitados polo 112 Galicia, o accidente ocorreu uns minutos antes das 9.00 horas na estrada LU-633, que vai de Portomarín a Palas de Rei, e a menos dun quilómetro da vila portomarinense. O camión, que segundo indicou a Garda Civil ía cargado con varias toneladas de goma 2 e outro explosivos usados para a construción de obra civil, que transportaba para a realización das obras da autovía en Palas, saíuse da vía no viaduto situado no punto quilométrico 74,300. Desde alí precipitouse uns 15 metros. O impacto provocou que o copiloto morrese no acto, aínda que o condutor logrou salvarse.

RETIRADA DE EXPLOSIVOS. Ademais da gravidade do sinistro, o perigo da mercancía transportada obrigou a activar, por parte o 112 Galicia, o plan Transgal (Plan especial de Protección Civil fronte a urxencias por accidentes no transporte de mercancías perigosas), que mobilizou un amplo operativo integrado por efectivos da Garda Civil, GES de Monterroso, bombeiros de Chantada, 061 e Protección Civil.

Para retirar a carga explosiva, que quedou esparexida na zona, foi necesaria a intervención do Tedax (Técnico Especialista en Desactivación de Artefactos Explosivos) da Comandancia da Garda Civil da Coruña, que durante horas acometeu esa tarefa, que obrigou a cortar a vía durante toda a xornada e que só terminou ás 21.00 horas. A medianoite o operativo quedou desactivado. A localización dun arma de fogo, que os ocupantes portaban tal e como marca o protocolo neste tipo de transporte, foi outra das tarefas acometidas polo operativo.

A natureza do material transportado polo camión causou un gran nerviosismo entre os veciños do municipio. A súa saída da vía foi presenciada por outros dous condutores. Ambos socorreron á persoa que sobreviviu ao accidente, a quen axudaron a subir á vía. Aínda que podía camiñar, o seu estado de shock agravouse ao coñecer que o seu compañeiro falecera. Ata a zona desprazouse unha ambulancia de soporte vital avanzado e outra de soporte vital básico, un helicóptero medicalizado e persoal sanitario do centro de saúde de Portomarín, que asistiron ao sobrevivente e trasladárono ao Hula, onde permaneceu varias horas en Urxencias ata ser dado de alta preto das 15.00 horas.

O alcalde de Portomarín, Juan Serrano, foi un dos primeiros en chegar á zona e comprobar que os explosivos se achaban esparexidos na mesma, tras o que coordinou ao persoal que traballaba no mantemento da estrada para que cortase a vía ao tráfico, tarefa que foi asumida pola Garda Civil á súa chegada, que estableceu o perímetro de seguridade necesario nestes casos para garantir a seguridade da poboación. Ao non haber vivendas nas proximidades do sinistro non foi necesario realizar o desaloxo que marca o protocolo ante a proximidade de explosivos.

Para liberar á vítima mortal do accidente foi necesaria a intervención do Grupo de Emerxencias Supramunicipal de Monterroso, en colaboración cos bombeiros de Chantada, que permaneceron durante todo o día na zona para prestar o seu apoio.

A retirada do material explosivo comezou ao mediodía. Coordinada polo grupo especializado da Benemérita, nela participou a empresa coruñesa que transportaba o material, Lomar Seguridade S. a., que achegou varios camións á zona para continuar o seu traslado unha vez recuperado polos equipos de seguridade. Esta tarefa prolongouse durante horas debido ás condicións de seguridade necesarias para manipular os explosivos. Á zona tamén se desprazaron dous guindastres para colaborar coas tarefas e retirar o camión da zona, o que finalmente requiriu a intervención dunha terceira.

A Garda Civil de Lugo, pola súa banda, abriu unha investigación en relación ás circunstancias deste accidente de tráfico e se houbo exceso de velocidade.

TRÁGICO DESENLACE. O falecido, Marcial Blanco de la Mata, era un fillo de emigrantes en Londres de 42 anos que con 16 regresou ao municipio onde tiña as súas raíces, Pantón, aínda que desde hai varios anos residía en Lugo. Traballou para a Xunta como transportista e agora facíao para a empresa Lomar Seguridade. Gustáballe a natureza e estaba vinculado ás rutas en bicicleta. Deixa coa súa morte a un fillo de 20 anos, á súa parella e ao resto de familiares e amigos polos que era moi querido.