A Nasa lanzará en 2018 unha misión para "tocar" o Sol

A sonda Parker penetrarase na coroa solar, onde soportará cantidades masivas de radiación e temperaturas extremas
Eugine Parker, con una maqueta de la sonda Parker
photo_camera Eugine Parker, con una maqueta de la sonda Parker

A Axencia Aeroespacial de EE UU  (Nasa) anunciou este mércores o lanzamento en 2018 da sonda Parker, que se achegará máis que ningún outro instrumento ao Sol, tocará a súa coroa e realizará medicións nunha rexión de temperaturas extremas xamais explorada directamente.

A Nasa explicou este mércores que a sonda Parker, bautizada así en honra a Eugene Parker, o astrofísico que desenvolveu a teoría dos ventos solares supersónicos, achegarase a 6 millóns de quilómetros da superficie solar a unha velocidade que alcanzará os 200 quilómetros por segundo.

Por primeira vez unha misión ousará penetrarse na coroa solar, unha rexión chea de misterios, que alcanza temperaturas moi superiores á superficie do "astro rei", e que segue escondendo secretos que só a teoría astrofísica atreveuse a responder, como a aceleración dos ventos solares.

Parker, presente este mércores no anuncio realizado desde a Universidade de Chicago, subliñou que esta misión é un fito "heroico" que ata hai pouco era impensable, debido ás masivas cantidades de radiación, temperaturas e velocidades ás que se verá sometido o delicado equipo de medición.

Thomas Zurbuchen, xefe de misións da Nasa, resaltou que en honra a Parker, cuxas teorías desde 1958 foron a base para o estudo do comportamento do Sol, a axencia bautizou por primeira vez unha misión co nome dun científico aínda vivo.

Lanzar unha sonda que se achegue ao Sol é unha empresa complicada, xa que a nave deberá acelerarse o máximo posible para escapar da velocidade orbital da terra, o cal requirirá o uso dun foguete Delta IV Heavy, o máis potente en servizo, e a inclusión dunha terceira fase de propulsión.

Ademais, a sonda deberá realizar unha complicada combinación de órbitas preto de Venus durante sete anos para achegarse o máximo posible ao Sol e atravesar unha área do astro que é só visible durante eclipses totais.

"Ata agora os materiais para que esta misión fose posible non existían"

"Simplemente ata agora os materiais para que esta misión fose posible non existían", sinalou Nicola Fox, do Laboratorio de Física Aplicada da universidade Johns Hopkins, responsable de desenvolver parte dos compoñentes da sonda.

Varias sondas lanzadas desde os anos 60 confirmaron as teorías sobre o campo magnético do Sol e a existencia de ventos solares, e permitiron observar o comportamento da coroa solar, que alcanza temperaturas máis altas que a superficie solar, algo que os científicos non entenden de xeito completo.

A sonda Parker transitará sete veces máis cerca do Sol que ningún outro enxeño humano e cun conxunto de instrumento medirá campos electromagnéticos, os ventos solares e a estrutura do plasma extremadamente quente que rodea o sol.

Os científicos conseguiron desenvolver un escudo térmico de carbono para a sonda que poderá protexer aos instrumentos de medición, que operan a temperaturas similares ás da Terra, á temperaturas superiores aos 1.300 graos centígrados.

A Nasa, en colaboración coa Universidade John Hopkins, aínda traballa no desenvolvemento dos últimos compoñentes da sonda, entre eles paneis solares que queden ocultos cando se acheguen demasiado ao Sol.

A fiestra para que o lanzamento sexa exitoso e permita obter a órbita adecuada abrirase durante 20 días en xullo de 2018, cando se espera que o foguete Delta IV despegamento para levar a cabo un proxecto orzado en 1.500 millóns de dólares.

O estudo do Sol e os ventos solares é de vital importancia para establecer sistemas de alerta temperá a tormentas solares capaces de interromper sistema de satélites ou incluso provocar apagamentos.