A Xunta de Galicia "co obxectivo de ofrecer solucións e traballar de forma construtiva" remitiu o luns unha carta ao Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) na que reformula a súa proposta prioritaria para o desvío da A-6, mellorando "tanto vos alzados como a planta" para evitar os problemas cos noiros, que é unha das principais trabas que argumentou o Goberno para rexeitar a alternativa 1 de variante presentada pola Administración autonómica tras o colapso do viaduto de Castro na autovía do Noroeste.
"Vendo a lentitude do ministerio e buscando solucións provisionais concretas e ambiciosas que resolvan ou tráfico pola travesía de Pedrafita e tamén permitan ou tránsito de vehículos especiais, dende a Xunta de Galicia remitimos unha nova proposta, que afina a primeira, que é a máis completa e ambiciosa", explicou a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, incidindo en que esta resolve "todos vos problemas e a escusa" dos noiros.
A opción remitida pola Xunta de Galicia permitiría enlazar "de modo sinxelo" o tráfico da N-6 coa A-6 antes dos túneles de Pedrafita, segundo explican na carta remitida ao ministerio, na que precisan ademais que se trataría dun trazado duns 200 metros de lonxitude -menos que a que usan os vehículos ao abandonar a A-6 actualmente- e cunha pendente do 10%.
A variante comezaría cun terraplén sobre a A-6, como a alternativa que expuxo o Ministerio, que non necesitaría muros, e na parte máis próxima á N-6 estableceríase un desmonte asegurado cun muro para evitar "as incertezas geotécnicas expostas".
No seu escrito, desde a Xunta recordan ao Goberno que o risco de noiros pode minimizarse con diferentes intervencións e métodos construtivos, polo que non entenden os argumentos para rexeitar a súa proposta.
"Mentres ou ministerio segue analizando, nós ofrecemos solucións", abundou a conselleira, indicando que o custo estimado desta nova variante provisional sería "de 1,2 millóns de euros e ou prazo de execución moi curto, duns dous meses".
"É unha proposta técnica, viable e ambiciosa", insistiu Vázquez, facendo fincapé en que salvaría, ademais do problema das pendentes, os outros inconvenientes aos que se enfronta a zona despois do derrube do viaduto. Así, evitaría "ou paso de todos vos vehículos polo núcleo de Pedrafita e permitiría a circulación dous transportes especiais".
"É a mellor opción á espera dunha solución definitiva que pode tardar máis de dous anos", xustificou a titular galega de Infraestruturas, quen na carta remitida ao ministerio esixe tamén coñecer a planificación e o cronograma da solución definitiva para a restitución completa dos viadutos.
Desde a Xunta insisten ademais en que a súa proposta sería a mellor alternativa, dado que a única que presentou o Mitma "non resolve ningunha dás cuestións". "É unha alternativa de mínimos. A mínima responsabilidade, ou mínimo esforzo e a mínima implicación económica", manifestou a conselleira, quen esixiu unha vez máis "información e transparencia" sobre o sucedido.
"Non podémonos esquecer do máis importante. É imprescindible que se nos dea información e transparencia sobre as causas do colapso. Urxe que nos expliquen porque ocurriu isto despois de ter un ano ou viaduto pechado e tras un investimento de 26 millóns de euros", concluíu Ethel Vázquez.
INICIO DAS OBRAS. O Goberno central, que rexeitou as propostas presentadas tanto por Galicia como por Castela e León ao consideralas inviables, iniciou xa á altura de Veiga de Valcarce (León) os traballos para crear a súa propia variante provisional.
O proxecto inclúe a construción dunha rampla que permita enlazar a N-6 coa A-6, e reducir deste xeito o percorrido que fan actualmente os vehículos pola estrada desde o derrube do viaduto.
Sobre esta cuestión pronunciouse este luns nun acto en As Pontes o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, quen precisou que estas obras permitirán reducir de once a 4,5 quilómetros o traxecto que teñen que realizar os condutores.
"É un grande avance", manifestou Miñones, precisando que o obxectivo é que este novo desvío poida estar "habilitado antes de agosto" para así "acelerar ou paso a través de Pedrafita".
Como é lóxico, do mesmo xeito que se reducen os quilómetros tamén se baixarán os tempos, que pasarán dos 15 minutos actuais "a unha media de seis", indicou o delegado do Goberno en Galicia.
Paralelamente a estas obras, e á nova proposta presentada pola Xunta, o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana mantén abertas as investigacións para determinar as causas do derrube.