ás dez da mañá deste mesmo 7 de xuño, pero do pasado ano, un forte estrondo sobresaltou aos veciños da tranquila localidade leonesa de Castro, situada nas marxes da vella N-6, moi preto xa do límite con Pedrafita do Cebreiro. "Ouvimos retumbar todo e cando saímos e vimos que caera a ponte non dabamos crédito", afirmaba aquela mesma mañá a este medio Carmen Martínez, unha muller que reside na zona e que fora testemuña xunto ao seu marido do colapso do terceiro van do viaduto a calzada en sentido A Coruña da A-6.
Un ano logo daquel suceso, sen precedentes na rede de autovías do Estado, a A-6 permanece cortada e con moitas dúbidas sobre os prazos de reconstrución facilitados polo Goberno, finais de 2023 para a calzada sentido Madrid e finais de 2024, para a de A Coruña.
E é que o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) mantén para o fin da obra as mesmas datas que daba a finais do pasado ano, cando só se ía a actuar sobre o viaduto que colapsou inicialmente e cando non se contemplaba ter que demoler os demais pontes existentes nas dúas calzadas deste tramo da A-6.
A día de hoxe, o Mitma asegura que os traballos marchan ao "ritmo previsto" nos tres viadutos afectados, "cos taboleiros desmontados na súa totalidade" e restando unicamente por derrubar "algunha pila da calzada sentido A Coruña", que este martes aínda se mantiñan en pé.

Tamén este marts podíase ver que se iniciaron algunhas cimentacións nos viadutos que se reconstruirán na calzada sentido Madrid, que é a que se quere abrir con tráfico bidireccional antes de que acabe este ano.
Pero, aínda que o Mitma asegura que na zona está a traballarse "con todos os medios humanos e económicos" posibles, a realidade é que os tempos de execución serán moi xustos. E é que aínda que co inicio das cimentacións xa se pode dicir que se comezou oficialmente a reconstrución do primeiro dos viadutos, os seguintes pasos a dar requiren uns prazos difíciles de apurar.
Deste xeito, antes de que acabe o ano sería necesario finalizar as cimentacións, levantar as pilas, montar a autocimbra, hormigonar os vans, tesar, impermeabilizar, executar os acabados e realizar as probas de carga. En base a todo iso, os técnicos calculan que, ao ritmo actual e "se non hai contratempos", esa calzada sentido Madrid podería estar finalizada cara a marzo ou abril do próximo ano.
Pero se ese é o prazo que se manexa para que o tráfico nese punto non teña que ser desviado á altura de Pedrafita do Cebreiro pola antiga N-6, a reconstrución da calzada sentido A Coruña exponse como máis laboriosa, por moito que o Goberno insista en tela lista a finais de 2024.
Neste caso, a reformulación de prazos será obrigada se, tal e como expón o Mitma, a reconstrución faise por un proceso de licitación pública e non de urxencia. E é que, neste caso, o proceso administrativo suporá dilatar considerablemente os tempos, entre a redacción, aprobación das cláusulas administrativas, licitación, exposición pública, adxudicación e aprobación do proxecto, o que podería consumir uns oitos meses.
Un proceso administrativo similar sería necesario tamén para licitar os traballos, polo que a través desta fórmula as máquinas non poderían empezar a traballar ata a segunda metade de 2025, desbaratando así todas as actuais previsións.

Deste xeito, cando xa se cumpriu un ano do corte dunha das principais arterias de comunicación entre Galicia e a Meseta, sobre o val de Castro continúan sobrevoando moitas dúbidas sobre a volta á normalidade do que no seu día foi, paradoxalmente, catalogada como unhas das grandes obras da enxeñería mundial, recibindo por iso numerosos recoñecementos internacionais.