Derrube na A-6: un ano dun colapso sen precedentes

A A-6 continúa cortada no tramo de Castro e existen serias dúbidas sobre se o Goberno central será capaz de abrir ao tráfico polo menos unha calzada antes de que finalice este ano
Viaducto de Castro. VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera Viaducto de Castro. VICTORIA RODRÍGUEZ

ás dez da mañá deste mesmo 7 de xuño, pero do pasado ano, un forte estrondo sobresaltou aos veciños da tranquila localidade leonesa de Castro, situada nas marxes da vella N-6, moi preto xa do límite con Pedrafita do Cebreiro. "Ouvimos retumbar todo e cando saímos e vimos que caera a ponte non dabamos crédito", afirmaba aquela mesma mañá a este medio Carmen Martínez, unha muller que reside na zona e que fora testemuña xunto ao seu marido do colapso do terceiro van do viaduto a calzada en sentido A Coruña da A-6.

Un ano logo daquel suceso, sen precedentes na rede de autovías do Estado, a A-6 permanece cortada e con moitas dúbidas sobre os prazos de reconstrución facilitados polo Goberno, finais de 2023 para a calzada sentido Madrid e finais de 2024, para a de A Coruña.

E é que o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) mantén para o fin da obra as mesmas datas que daba a finais do pasado ano, cando só se ía a actuar sobre o viaduto que colapsou inicialmente e cando non se contemplaba ter que demoler os demais pontes existentes nas dúas calzadas deste tramo da A-6.

A día de hoxe, o Mitma asegura que os traballos marchan ao "ritmo previsto" nos tres viadutos afectados, "cos taboleiros desmontados na súa totalidade" e restando unicamente por derrubar "algunha pila da calzada sentido A Coruña", que este martes aínda se mantiñan en pé.

Os viadutos de Castro, este xoves. XESÚS Ponche
Os viadutos de Castro. XESÚS Ponche

Tamén este marts podíase ver que se iniciaron algunhas cimentacións nos viadutos que se reconstruirán na calzada sentido Madrid, que é a que se quere abrir con tráfico bidireccional antes de que acabe este ano.

Pero, aínda que o Mitma asegura que na zona está a traballarse "con todos os medios humanos e económicos" posibles, a realidade é que os tempos de execución serán moi xustos. E é que aínda que co inicio das cimentacións xa se pode dicir que se comezou oficialmente a reconstrución do primeiro dos viadutos, os seguintes pasos a dar requiren uns prazos difíciles de apurar.

Deste xeito, antes de que acabe o ano sería necesario finalizar as cimentacións, levantar as pilas, montar a autocimbra, hormigonar os vans, tesar, impermeabilizar, executar os acabados e realizar as probas de carga. En base a todo iso, os técnicos calculan que, ao ritmo actual e "se non hai contratempos", esa calzada sentido Madrid podería estar finalizada cara a marzo ou abril do próximo ano.

Pero se ese é o prazo que se manexa para que o tráfico nese punto non teña que ser desviado á altura de Pedrafita do Cebreiro pola antiga N-6, a reconstrución da calzada sentido A Coruña exponse como máis laboriosa, por moito que o Goberno insista en tela lista a finais de 2024.

Neste caso, a reformulación de prazos será obrigada se, tal e como expón o Mitma, a reconstrución faise por un proceso de licitación pública e non de urxencia. E é que, neste caso, o proceso administrativo suporá dilatar considerablemente os tempos, entre a redacción, aprobación das cláusulas administrativas, licitación, exposición pública, adxudicación e aprobación do proxecto, o que podería consumir uns oitos meses.

Un proceso administrativo similar sería necesario tamén para licitar os traballos, polo que a través desta fórmula as máquinas non poderían empezar a traballar ata a segunda metade de 2025, desbaratando así todas as actuais previsións.

Momento no que se derrubaba o van da A-6 no viaduto do Castro
Momento no que se derrubaba o van da A-6 no viaduto de Castro

Deste xeito, cando xa se cumpriu un ano do corte dunha das principais arterias de comunicación entre Galicia e a Meseta, sobre o val de Castro continúan sobrevoando moitas dúbidas sobre a volta á normalidade do que no seu día foi, paradoxalmente, catalogada como unhas das grandes obras da enxeñería mundial, recibindo por iso numerosos recoñecementos internacionais.

Comentarios