A A-8 xa ten as súas balizas "pioneiras" para facilitar a condución con néboa

O delegado do Goberno en Galicia asegura que reducirán nun 78% os peches ao tráfico da autovía ao paso polo Fiouco

photo_camera O delegado do Goberno en Galicia, José Miñores, acudiu este martes ao tramo da A-8 entre Mondoñedo e O Fiouco para presentar o novo sistema de balizas intelixentes. VÍDEO: JOSÉ Mª ÁLVEZ

A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) presentou este martes o novo sistema de balizas intelixentes de climatoloxía adversa que se instalou na autovía A-8 ao seu paso por Mondoñedo, un punto no que as condicións de circulación ven afectadas pola densa néboa que adoita existir no alto do Fiouco. O sistema empezou a funcionar a semana pasada.

Participaron na presentación o delegado do Goberno en Galicia, José Manuel Miñones; a subdelegada do Goberno en Lugo, María Isabel Rodríguez; o subdirector de Mobilidade e Tecnoloxía da DXT, Jorge Ordás; o xefe provincial de Tráfico de Lugo, Ángel Álvarez, e o director do centro de xestión do Noroeste-Cantábrico, Ramiro Martínez

A DXT explicou que o novo sistema de balizamento é unha continuación do desvío automatizado que se instalou en 2016 e que permite aos responsables da xestión do tráfico desviar de forma automatizada a circulación de vehículos da A-8 á N-634 "cando as condicións de visibilidade causadas pola néboa fan que a circulación sexa moi complicada e comprometa a seguridade viaria".

"Con estas novas balizas de cada catro veces que a autovía estivo cerrada nestes anos por néboa pasaremos a só unha", asegura Miñones

"O desvío automatizado axudounos a mellorar o tempo de uso da autovía cando hai néboa intensa e temos que desviar a circulación. Pero agora queremos dar un paso máis e valéndonos da tecnoloxía existente deseñamos un proxecto, pioneiro en Europa, innovador e económico para resolver un problema concreto, a néboa, que nos permite reducir ao máximo o número de horas que a autovía ten que estar pechada no devandito tramo e que supón unha mellora substancial na explotación da autovía e a mellora significativa na seguridade viaria do tramo en cuestión", dixo Jorge Ordás. 

Segundo datos de Tráfico, desde setembro de 2014 ata novembro de 2021 ese tramo da autovía permaneceu pechado 3.281 horas.

Ata agora, cando a distancia de visibilidade por néboa era inferior a 40 metros e non se podía garantir a seguridade dos usuarios da autovía, os responsables da xestión do tráfico establecían o nivel "negro", desviando o tráfico entre os quilómetros 536 e 552 pola estrada N-634 ao seu paso por Mondoñedo.

A partir de agora, o novo sistema integrado por 372 balizas situadas a 50 metros de distancia unha doutra permite reducir esa distancia de seguridade de 40 a 30 metros, de modo que "aumenta nun 78% a operatividade" do tramo e redúcese a "un de cada catro" os días de peche do tramo da autovía por mor da néboa, segundo Miñones.

Así, no tramo afectado pola néboa, instaláronse balizas "máis potentes, con maior luminosidade e coa posibilidade de sinalizar ou avisar o condutor dun vehículo se circula por diante del outro vehículo e que ademais poida seguir o desprazamento do mesmo". 

Para iso, segundo explicou a DXT, cantonalizouse a totalidade do tramo conflitivo en ambos os sentidos e en seccións de 50 metros, colocando balizas detectoras en ambas as marxes de cada sección. As balizas detectoras consisten nunha peza con dúas xanelas, a da parte inferior con leds ámbar e a superior con leds vermello, sobre un poste de 1,50 metros sobre a calzada. Ante situacións dunha néboa determinada acenderanse as xanelas inferiores de cor ámbar que balizarán o tramo conflitivo, indicando ao condutor a traza da autovía en condicións de seguridade. 

A xanela de cor vermella acenderase cando as balizas, a través de diferentes tecnoloxías, detecten o tránsito doutro vehículo. Unha vez detectado o coche, acéndese a parte superior das balizas de cor vermella de modo que a medida que se desprace o primeiro vehículo, quedarán acendidas as balizas ao seu paso e permitirán ao vehículo que o preceda ver a unha distancia aproximada de 100 metros e poder circular con seguridade. 

Ademais das balizas, Tráfico tamén instalou un panel vertical informativo no que se advirte ao condutor de que vai transitar por un tramo no que se pode atopar néboa e da necesidade de gardar unha distancia mínima entre vehículo de dous das balizas instaladas. 

Desde setembro de 2014 ese tramo da autovía permaneceu cerrado 3.281 horas

Cando a distancia de visibilidade por néboa é inferior a 40 metros e non se pode circular en condicións seguras, os responsables da xestión do tráfico establecen o nivel negro e procédese a cortar a A-8 ao tráfico, desviando o mesmo, á N-634, alternativa á autovía entre os puntos quilométrico 536 e 552 en ambos os sentidos. A DXT investiu 873.127 euros neste proxecto.

COLISIÓNS. O departamento que dirixe Pere Navarro argumentou que a maioría dos sinistros que se dan en zonas de néboa adoitan ser colisións co vehículo que vai diante por non respectar, entre outras cuestións, a distancia de seguridade. "Con este fenómeno meteorolóxico adverso, a visibilidade redúcese e ademais, o firme pode estar húmido e reducirse a adherencia", lembrou. 

En concreto, destacou que en 2021 (datos provisionais) en ámbito DXT (España excepto Cataluña e País Vasco) e con néboa no momento do sinistro producíronse 324 accidentes con vítimas, nos que se rexistraron 501 vítimas, dos cales 13 faleceron. 

No tramo onde se actuou coas balizas en Galicia, o 26 de xullo de 2014 produciuse un accidente múltiple, con colisións en cadea por causa deste fenómeno, no que se viron implicados 40 vehículos e no que faleceu unha persoa.

comentarios