Tráfico instalará novas balizas para mellorar a visibilidade no Fiouco

Os sistemas contratados, listos en seis meses, axudarán a que a A-8 peche menos horas ao gañar un 75% de efectividade
Vista de O Fiouco, con niebla. JOSÉ Mª ÁLVEZ
photo_camera Vista do Fiouco, con néboa. JOSÉ Mª ÁLVEZ (AEP)

O Ministerio do Interior, a través da Dirección Xeral de Tráfico, contratou á empresa Sistemas e Montaxes SA a instalación de novas balizas para mellorar a visibilidade no tramo de O Fiouco na A-8. Unha actuación que permitirá reducir as horas de peche da autovía, ao gañar un 75 por cento de efectividade, respecto da situación actual.

Os novos sistemas, nos que o Goberno Central inviste máis de 870.000 euros, estarán instalados en seis meses, que é o prazo de execución que marca o contrato coa adxudicataria. A súa instalación, entre os puntos quilométricos 545,400 e 549,680, que unen os municipios de Mondoñedo e Abadín, mellorarán as condicións de seguridade na vía, pois as novas balizas permitirán diminuír a 30 metros a distancia de visibilidade na que é necesario cortar o tráfico pola autovía, que actualmente é de 40, polo que se manterá máis tempo en servizo a Autovía do Cantábrico ao seu paso polo Fiouco.

A néboa é a principal causa do peche, polo que as novas balizas, que se suman ás que xa existen, suporán unha axuda aos condutores, pois ao paso dos vehículos activarán unha luz vermella que segue o seu percorrido, avisando da súa presenza aos que circulen detrás evitando choques por alcance, á vez que loces ámbar delimitan o trazado da estrada, co que a farán máis visible aínda que haxa néboa para os que circulen por ela.

Unha mellora na condución que supón "un novo chanzo non plan do Goberno para reducir as cortes os da autovía provocados polas néboas e para garantir a seguridade viaria neste treito da A-8", segundo recordou onte a subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez.

Agradeceu "a implicación dous ministerios do Interior e de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) para resolver ou problema de seguridade viaria na A-8 que ocasionan as néboas non alto do Fiouco".

A referencia aos dous ministerios por parte da subdelegada lucense vén dada porque á achega de Interior súmase a do Mitma, que é o que xestiona os proxectos para a selección de sistemas antinéboa. Unha proposta "innovadora" que traballa sobre dous eixos, os mecanismos de axuda á condución e as solucións para actuar directamente sobre a néboa e illala.

Estes últimos son os que levan o maior orzamento, máis de 1,3 millóns de euros, para a construción dos catro prototipos seleccionados, aos que se suman outros tres para sistemas de mellora da condución, dúas dos cales xa se probaron o pasado ano e estase construíndo o prototipo.

Os máis efectivos dos sete, tras as probas, serán os que se adxudiquen.

Comentarios