Mondoñedo move os fíos da historia

Os mindonienses Ton Areas e Mauro Leivas crearon as marionetas coas que se representarán as Cantigas de Afonso X
Bernardo, Ton, Arturo (atrás), Mauro y Uxía posan con el escenario. EP
photo_camera O monicreque do rei Afonso X, antes dos seus últimos retoques (esquerda), o cartel da obra coa juglaresa á dereita (centro) e o dragón articulado.

O Teatro Principal de Santiago acollerá o xoves, no marco do festival Galicreques, a estrea de Miragres, un espectáculo de monicreques sobre as Cantigas de Santa María de Afonso X O Sabio que contará con música en directo. Un recurso ao que se unen as figuras inspiradas nas miniaturas dos libros orixinais, con algunha que outra licenza que se permitiron os artistas creadores das marionetas, con tinguiduras moi mariñás, xa que son obra dos mindonienses Mauro Leivas e Ton Areas.

Este último é o creador da compañía Mircromina que xunto con strong <>Spaguetti Monicreques, de Arturo, encargaranse da representación dunha orixinal obra, que busca achegar ao público nun orixinal formato estas cantigas medievais, nas que tanto a letra como a música se adaptaron para unha mellor comprensión.

Durante cincuenta minutos os asistentes gozarán de strong <>once pezas, unha cantiga de loor e dez milagres, que acontecen con mediación divina de Santa María e, por primeira vez, en miniatura.

"Será, ademais, a primeira vez que se vexa a virxe facer vos miragres en directo", conta Ton Areas, encargado ademais de parte da produción dunha obra que nace para quedar, pois se trata dun formato "ideal tanto para auditorios como para teatros grandes, pois ás veces á xente pensa que vos monicreques non ven de lonxe e non é certo", asevera, mentres recorda que Mondoñedo será o segundo lugar onde se represente a obra, o 20 deste mes, coincidindo co final das festas das San Lucas. Unha cita á que confían poidan seguir moitas outras, ao que axudará que o próximo ano é o 800 aniversario do nacemento de Afonso X.

"Fascinante" pareceulle a Areas a idea que lle propuxo o seu colega Arturo Pérez e o músico Bernardo Martínez, polo que desde marzo empregáronse na tarefa de facer os bosquexos para empezar a darlles vida tras o confinamento. Unha idea para a que contaron con Mauro Leivas, que colaborou tanto na confección das marionetas como nos decorados, porque se hai algo que adoptaron do Románico "é ou traballo complementario", conta Ton.

"Estou moi contento de como quedou e de que me sacasen do meu estudo", di Leivas sobre un retiro no que axuntou a súa propia retrospección co covid.

JUGLARESA. No taller de Areas, no barrio mindoniense dos Muíños, fraguouse a confección e estes últimos días tamén os ensaios coa presenza ademais de Bernardo, que toca o laud, a pandereita e a frauta, e da moza música Uxía Muíño, que canta e toca zanfaina. A súa presenza foi ademais transcendental para unha das licenzas máis particulares da obra, transformar ao xograr que dá paso dunha cantiga a outra nunha juglaresa, unha chiscadela á actualidade e que permite "que ela toque en persoa a mesma peza que ou seu boneco interpreta non monicreque, pero noutra época", di Areas.

E é que a música e a letra son a base para seguir unhas escenas nas que os monicreques cumpren á perfección o seu papel de que "só ou esencial importa, pois cada movemento está medido para que exprese xusto ou que dei a canción".

O boneco da juglaresa é o dunha vivaz nova co pelo avermellado, unha das trece figuras humanas que desfilarán polo teatro e para o que chegaron a facer cásting de teas para que se adaptasen á perfección ao personaxe. A eles, súmanse un paxaro, unha ovella, un demo e un dragón, unha das figuras de maior tamaño e articulada.

Unhas pequenas obras de arte nun non menor coidado escenario, que confían en que o público poida presenciar de cerca tras o espectáculo para non perderse ningún dos seus sublimes detalles. "Eu aconsello que vaian cuns prismáticos, como na ópera, porque hai moito que ver", explica Leivas.

Comentarios