A Mariña avanza con paso moi lento cara aos coches eléctricos

Os talleres deben adaptarse para reparar estes vehículos, pois unha manipulación incorrecta pode causar graves lesións aos mecánicos
Coches híbridos del concesionario Toyota y KIA en Barreiros, con tecnologías eléctricas más avanzadas. DMP
photo_camera Coches híbridos do concesionario Toyota e KIA en Barreiros, con tecnoloxías eléctricas máis avanzadas. DMP

As normas anticontaminación están a cambiar o mundo automobilístico. A preocupación polo medio ambiente e as mensaxes das autoridades provocaron a irrupción no mercado de vehículos con menores emisións de CO2 ou sen ningunha. Este cambio afecta principalmente a concesionarios e talleres, que analizan esta situación de forma moi variada e, por iso, hai opinións para todos os gustos. 

Na Mariña o proceso está a ser lento e paulatino. Segundo algúns establecementos moitas persoas non se deciden a comprar un coche totalmente eléctrico pola súa menor autonomía, a falta de infraestrutura para a subministración e, sobre todo, polo prezo de adquisición que rolda os 30.000 euros. Ademais, algúns sinalan que son vehículos "para ricos" xa que, ademais do alto desembolso inicial, o cambio de batería rolda os 10.000 euros. 

En canto ás transaccións, en diferentes concesionarios da comarca explican que existe un incremento nas vendas dos coches de gasolina. Moitos achácano ao rexeitamento que transmiten as institucións, a denominada diéselfobia por algúns puntos de venda, como a recente polémica pola proposta do PSOE a Podemos de reducir as emisións de CO2 a cero antes do ano 2040. 

Entre os coches considerados como non contaminantes ou, como expresan os relacionados co sector "menos contaminantes", atópanse principalmente os eléctricos, híbridos e GLP. Os híbridos combinan un sistema de gasolina con outra enerxía como a electricidade ou o gas. 

No caso dos GLP –que é o acrónimo de gas licuado do petróleo– é un dispositivo que os últimos anos as marcas están a incorporar aos coches de serie. Ademais, calquera usuario que dispoña dun coche gasolina pode engadirlle un accesorio para transformalo neste tipo. Na maioría de casos, a causa é económica. 

O paso aos coches eléctricos non só afecta o combustible. Os talleres que queiran atender este tipo de vehículos teñen que cambiar radicalmente. Segundo afirman desde distintos establecementos, a enerxía que flúe polos motores chega aos 500 voltios, polo que a súa manipulación incorrecta pode ocasionar consecuencias fatais para os traballadores. Por iso, os talleres teñen que levar a cabo reformas para cumprir as normas de seguridade, como zonas habilitadas exclusivamente para este tipo, indumentaria especial para os mecánicos ou empregar utensilios reforzados. 

"O aumento en coches híbridos é espectacular"

Nun local de venda oficial situado en Barreiros que traballa con tres marcas, sinalan que dúas delas só dispoñen de coches híbridos en canto a vehículos menos contaminantes. O xerente asegura que "o crecemento é espectacular" neste tipo. Segundo explica, a moitas persoas aféctanlles "as posibles restricións", como a normativa da circulación de Barcelona que entra en vigor o 1 de xaneiro. Ademais, tamén inflúe o menor consumo que reportan, supondo un "20% ou 30%", destaca. 

En canto á outra marca, indica que dispoñen de modelos de tipo eléctrico, aínda que non en Barreiros, pero non supoñen unha gran porcentaxe. Achaca a baixa demanda a que hai poucas estacións para recárgaa, "a non ser que teñas unha na túa casa".

"Hai poucas instalacións"

No concesionario doutra marca en Ribadeo din que están a ofertar "pouco", en referencia aos dous modelos de turismo eléctrico de que dispoñen, ademais de varios tipos de furgoneta. Os clientes non acaban de lanzarse porque "hai pouca infraestrutura" de sumistro. Tamén dispoñen dun taller con todo o necesario para reparar vehículos eléctricos desde hai tres anos, pero "aínda non veu ninguén".

"Algúns usuarios buscan dous tipos de coche"

Outro concesionario consultado en Viveiro indica que venderon o primeiro coche eléctrico a un usuario de Foz, co que está moi contento porque gasta "un euro por cada 100 quilómetros". Con todo, explica que a maioría clientes que compra un eléctrico dispón doutro de combustible tradicional, "un para a semana e outro para viaxes longas". Engade que non existe moita demanda polo momento debido á súa autonomía –sendo a maior de maior alcance de 388 quilómetros–.

"A culpa é dás fábricas"

O traballador dun concesionario de Burela destaca que non dispoñen de automóbiles eléctricos "porque non lles interesa aos fabricantes", xa que asegura que aos de tipo eléctrico non interesa facerlles promoción mentres sigan obtendo beneficios cos vehículos de combustible tradicional. 

Sinala que os coches diésel de última xeración –dentro da denominada norma Euro6D– son "moito máis limpos" que os anteriores do seu mesmo tipo, pero afirma que son "artigos de luxo". Segundo di, os custos dos repostos son moito maiores que os diésel máis contaminantes, pondo como exemplo que cada inyector deste tipo pode chegar aos 1.000 euros ou un filtro de partículas alcanza facilmente os 2.000. 

"Os eléctricos supoñen o 10% das vendas na provincia de Lugo"

Un comercial que traballa principalmente con dúas marcas por toda a provincia de Lugo explica que nunha delas "a demanda dos híbridos supón un 20%" do volume de venda, mentres que a do eléctrico está entre un 8% e un 10%. Asegura que este repunte se produce porque a cidadanía "está máis concienciada co medio ambiente" ademais de dispor dun modelo que chega ata os 450 quilómetros de autonomía. 

En canto aos coches que funcionan con combustible tradicional, o traballador di que as vendas nos de gasolina mantéñense mentres que descenderon as dos diésel en detrimento de o non contaminantes. 

"A mesma roda nos híbridos dura 5.000 quilómetros máis"

Noutro taller burelense, esta vez dedicado á reposición de pneumáticos, o encargado di que "xa ven bastantes pola zona –en referencia a híbridos–. Asegura cambiar as rodas dunha decena de coches diferentes partes da comarca durante o último ano. Engade que estes tardan "uns 5.000 quilómetros máis en gastar" os mesmos pneumáticos que os vehículos con combustible contaminante.

"A xente está expectante"

Nunha representación oficial de Foz, que conta con taller coa licenza para instalar o sistema GLP nos vehículos, comentan que os clientes que pasaron por alí "están conformes cos resultados obtidos" en canto ao gas licuado. Aseguran que o motivo principal para facer a modificación é económico, pero tamén polo incremento da preocupación polo medio ambiente. 

En canto ás vendas, aclaran que moitas persoas "están á expectativa" ante os coches eléctricos. Ademais, apuntan que as dúbidas proveñen da menor autonomía respecto de coches contaminantes, polo que se mostran reticentes ante un desembolso que, comparado co mesmo modelo diésel ou gasolina pode duplicar o custo. Tamén precisan que durante os últimos dous anos descendeu o número de vehículos diésel en favor dos que funcionan a gasolina.

"Levo 40 anos non taller e aínda non vin un eléctrico"

O xerente dun taller que leva aberto catro décadas en Burela comenta que durante todo ese tempo non tivo que arranxar "nin eléctrico nin híbrido", que ve "para ricos". Indica que as propostas ao redor da redución de contaminación están equivocadas, pondo como exemplo a pintura dos coches que antes "botábase nun recipiente a agora vai parar ao mar". Ademais, denuncia que un dos problemas que prexudica ao medio ambiente é a propia xestión de residuos.

"Vos coches eléctricos non compensan por agora"

Un taxista de Burela di que moitos dos compañeiros de gremio non dan o paso a implantar un sistema de GLP porque a reforma é "custosa" e segundo a súa versión, desde os diferentes talleres que realizan a modificación "non dan garantías". En canto aos eléctricos, asegura que na comarca da Mariña "non compensan polo"momento , posto que realizan servizos máis longos respecto dos taxis que circulan por ámbitos urbanos. 

"Vou e veño a Madrid e gasto menos de 50 euros"

O propietario dun taxi en Ribadeo leva cinco anos usando un sistema GLP. Comenta que foi adaptado e asegura ser é o único que funciona con este sistema "en toda a provincia de Lugo". Entre os motivos deste cambio está o económico. Afirma que "vou e veño a Madrid e gasto menos de 50 euros". Tamén ve na protección do medio ambiente un plus, pois "contamina máis a electricidade á hora de producila".

Por outra banda, sinala que se atopou cunha gran cantidade de desinformación á hora de comprar. Consultou prezos en varias concesionarios e os comerciais non sabían que dispuñan de vehículos con GLP. Iso si, para os interesados en comprar un automóbil con este sistema recomenda adquirilo "de serie".

Comentarios