lunes. 01.03.2021 |
El tiempo
lunes. 01.03.2021
El tiempo

Foz inicia a redacción dun plan de mobilidade que contará coa participación dos veciños

fozinternet
Cajoto (terceiro pola esquerda), xunto aos edís Chema Linares, Inés López Couto e Carlos García e dous representantes de Terravanza. EP
O obxectivo do goberno local é crear un núcleo urbano con maior fluidez no tráfico e con espazos para peóns e bicicletas e así mellorar a calidade de vida e o respecto ao medio ambiente

O Concello de Foz inicia a elaboración dun plan de mobilidade, un dos compromisos que o novo goberno traía debaixo do brazo e en cuxa redacción contará coas achegas que poidan facer os veciños a través dun proceso participativo. "Estamos traballando non Foz do futuro que todos merecemos, ordenado e planificado, pensando nas persoas", asegurou o alcalde, Fran Cajoto, que explicou que a contratación deste plan faise con cargo ao plan único da Deputación deste ano e que busca facer "un estudo integral dás infraestruturas existentes e futuras dun xeito conxunto e relacionado". O prazo de elaboración está entre os tres e os catro meses e ten entre os seus obxectivos principais mellorar a calidade de vida dos cidadáns e o respecto ao medio ambiente. "Ou plan configurar como un documento de traballo, de desenvolvemento estratéxico, que ten como finalidade formular un conxunto de actuacións orientadas á implantación de formas de desprazamento máis sustentables: camiñar, bicicleta e favorecer ou transporte público", explicou o rexedor. 

Este plan concentrará as súas análises e propostas no núcleo urbano, onde se quere dar fluidez ao tráfico no interior da localidade e nos accesos e tamén se estudarán as velocidades máximas nas rúas para adaptalas ás doutras cidades e localidades con máximas de 30 e 20 quilómetros hora. Na redacción tamén se considerará todo o termo municipal, "analizando e propoñendo actuacións de distinto alcance para todo ou territorio, en particular aquelas que faciliten a comunicación peonil e ciclista entre as parroquias e ou núcleo urbano". 

Con respecto ao centro urbano, Cajoto explicou que se exporán viarios prioritarios con espazos para peóns e bicicletas e que se irán deseñando en función das necesidades de cada rúa. "Hai rúas non centro urbano de dobre sentido de circulación nas que non crúzanse dous vehículos e beirarrúas que en moitos casos non son accesibles", explica o alcalde, "debemos definir que viais débense dispoñer cun sentido único de circulación para gañar espazo para ou peón e a bicicleta e identificar vos itinerarios peonís máis utilizados". A idea é contar cun documento que sirva de guía para que as obras que se vaian acometendo "se fagan conforme a un criterio definido, con sentido común, con planificación e evitando erros do pasado". 

O documento tamén avaliará a posibilidade de reducir a velocidade nas rúas para facelas máis seguras

Neste sentido recordou que a decisión de habilitar no mesmo sentido de circulación as rúas do centro —Avenida dá Mariña e Álvaro Cunqueiro— "provocou un caos circulatorio". "Non nos temos que ir moi lonxe para lembrar como se cargaron de tráfico Paco Maañón e a Rúa do Pilar, que non estaba preparada para ser unha rúa principal de Foz", recordou, "orixinouse un caos que non verán de 2018 provocou retencións de máis de 40 minutos na saída do núcleo urbano". 

MÓVETE FOZ. Este traballo realizarao a empresa Terravanza, integrada por un equipo de enxeñeiros e arquitectos con experiencia na materia, pero coa colaboración da sociedade focense nun proceso participativo que se denomina Móvete Foz. Así, Cajoto avanzou a colaboración veciñal que se articulará a través de enquisas e tamén se habilitará unha dirección de correo electrónico para facer achegas. Tamén se contará coa visión de toda a corporación municipal e das asociacións do centro urbano e das parroquias. "Queremos un documento ou máis rico posible e para iso todas as achegas son importantes", subliñou o rexedor. 

A situación actual de covid-19 está a obrigar a adaptar as actividades participativas, aínda que están previstos encontros territoriais e sectoriais ou entrevistas con técnicos. 

Neste sentido o concelleiro responsable de coordinar a A strong<>genda 2030, Carlos García, indicou que este plan "é un paso moi importante" para conseguir o obxectivo 11 que marca esta axenda: conseguir que as cidades e os asentamentos humanos sexan inclusivos, seguros, resilientes e sostibles.

ECONOMÍA. O alcalde tamén destacou a importancia que ten este documento para o comercio e a hostalería locais. 

"Pensemos nunha vila cómoda e segura para desprazarse a pé, na que teñamos facilidades para estacionar ou noso vehículo privado pero tamén para acceder a un transporte público", afirmou Cajoto, "eu nesa vila merco un piso, consumo e fago vida social, por iso este plan tamén trátase dunha aposta pola economía, nun momento especialmente difícil como ou que estamos a vivir". 

O documento incluirá o terceiro acceso ao casco
O plan de mobilidade incluirá o terceiro acceso ao centro urbano que propón o goberno "para que se estude tecnicamente". "É un acceso que cambiaría a configuración dá localidade porque conectaría a N-642 co barrio de Marzán e co centro pola Rúa do Cemiterio", asegura o rexedor.
Actuacións previstas nos actuais
O goberno tamén é consciente da necesaria mellora dos dous accesos cos que conta o casco. Neste sentido ten que estudar e ver a viabilidade das actuacións que se poden levar a cabo, pero , polo momento, Cajoto xa avanzou que se renovará o firme e instalaranse pasos de peóns elevados.

Foz inicia a redacción dun plan de mobilidade que contará coa...
comentarios