A construción da A-74 entre Foz e Burela levará a cabo en tres fases

Os traballos previos ao comezo do groso da obra prevén a execución de ata 18 camiños
La recta de Cangas de Foz, donde se produjo el atropello. X. LOMBARDERO
photo_camera La recta de Cangas de Foz. X. LOMBARDERO

O proceso construtivo da A-74 no seu tramo entre Foz e Burela, que suporá un itinerario alternativo á N-642 e cuxo proxecto de trazado está en exposición pública, contempla a súa execución en tres fases. Cada unha delas apoiarase na anterior para dispor de viarias de circulación para o tráfico, así como ter espazos libres de circulación para poder executarse os diferentes elementos da obra mantendo a accesibilidade e comunicación das propiedades lindeiras. Ademais, antes de iniciar estas fases, executaranse ata 18 camiños, entre eles pasos superiores e inferiores, para poder iniciar o groso do proxecto nas condicións adecuadas.

Segundo as fases que detalla o proxecto, na primeira executaranse os camiños de servizo laterais con obxecto de permitir o acceso ás leiras lindeiras, así como os tramos da autovía que se atopen fose das estradas e camiños que xa existen. Tamén está previsto executar aquelas partes de enlácelos que non afecten o tráfico e executarase a conexión provisional co tramo entre Foz e Barreiros.

Cando se inicie a fase 2 xa estarán abertos os novos camiños e pasos da primeira fase, polo que se construirán todos os tramos do trazado que non se puideron executar na fase 1, "ao ter que manter os pasos dos camiños existentes permitindo o tráfico mentres se executaban as reposicións dos camiños proxectados". Así, construiranse doce tramos do trazado, entre eles o paso superior do enlace de Burela e do de Cangas e os viadutos Rego Real, Rego dá Lago e Río Ouro. Na última fase está previsto ter executada a totalidade da autovía e, polo tanto, será na que se abra ao tráfico.

A previsión é que enlácelos de Burela e Cangas fáganse tamén en fases. Así, na fase 1, executaranse as dúas metades do anel da glorieta a nivel no enlace de Burela. E na fase dúas executaranse o resto de traballos, tamén divididos en dúas fases. Na fase 2A faranse os traballos de regularización para pechar o anel da glorieta e executaranse os illotes de entrada e saída. Estes traballos levarán a cabo de noite. "Nesta fase os vehículos xa poden saír e acceder a Burela pola glorieta", indica o proxecto. Da vía de enlace executaranse varios tramos ata a conexión coa autovía. "Na fase 2B o enlace de Burela estará completamente executado, pero unicamente estará en circulación a glorieta e o ramal de acceso a Burela", detalla o texto.

No que se refire ao enlace de Cangas, na fase 2Ao tráfico mantense pola LU-162 e executaranse os traballos pendentes do anel circular de cada unha das glorietas e varios ramais, así como o paso superior. E na fase 2B executaranse os illotes das glorietas e os traballos de regularización da LU-621. Tamén se farán durante a noite.

O máis atrasado é o de Burela a San Cibrao 
O grao de execución da A-74 é diferente en función do tramo. O que se atopa nunha fase máis inicial é o de Burela a San Cibrao, para o que aínda non se redactou o proxecto. Os orzamentos do Goberno central para este ano inclúen unha partida para licitar o contrato de redacción do proxecto. E o máis avanzado é o que unirá a A-8, en Barreiros, con Foz. Este trazado dividiuse en dous tramos: Barreiros-O Carme e O Carme-Foz. A estes tramos xa se presentaron alegacións tras a primeira exposición pública. Os orzamentos deste ano tamén consignan partidas para avanzar neste caso.

VAC Costa Norte. A A-74 enlazase na Vía de Alta Capacidade (VAC) Costa Norte, de titularidade autonómica.

Comentarios