O boom das bicis seca as tendas

jose , dueño de la tienda de bicicletas de burela cerezo bikes- foto jm alvez
photo_camera José Cerdeira, na súa tenda de Burela. JOSÉ Mª Álvarez

SE VOSTEDE ten a intención de comprar unha bicicleta, ármese de paciencia. Apenas hai. E este non é un problema da Mariña, nin tan sequera de Lugo ou Galicia, é un problema a nivel nacional, incluso mundial. A época postconfinamiento provocada pola pandemia do covid-19 espertou unha fame voraz por este vehículo de dúas rodas que deixou aos produtores sen stock, asombrados por unha elevada demanda á que non puideron dar resposta. Esta realidade pódese comprobar en calquera das tendas de ciclismo da comarca. Apenas teñen bicicletas en tenda e se queres pedir unha por catálogo, a espera pode durar desde un mes aos cinco ou seis. "Non hai bicicletas en ningún lado", recoñece José Cerdeira, propietario de Cerdeira Bikes, en Burela, "as fábricas en Asia pararon catro meses polo covid e están a ter problemas para producir, porque unha bicicleta non é só o cadro son tamén os compoñentes".

Iguais sensacións hai en Viveiro e en Burela. Marcos Vale, propietario de Viveiro Bikes, asegura que "se tivese tres veces máis bicicletas, tres veces máis vendería". "Os fabricantes venderon máis do que esperaban e as tendas tamén", asegura, "non hai compoñentes para montar as bicicletas e se pídenche unha tes que dar un prazo de seis meses para poder servila". Desde Pillabikes de Ribadeo María Jesús García indica que "despois do confinamento houbo un boom moi forte e agora non hai bicicletas e recambios poucos". "Agora colocas unha bicicleta no expositor e en tres días lévancha", asegura e recoñece que houbo un momento no que na tenda "só quedaban tres bicicletas" cando o normal é que puidesen ter unha vintena. García entende que a parada das fábricas en Asia, cando estiveron confinados alí, é a causa de todo este problema de falta de excedente: "Incluso te volves tola buscando unha cadea de nove velocidades".

Pero o problema de falta de stock non queda reducido ás bicicletas. Neste tipo de tendas tamén hai venda de compoñentes ou roupa de ciclismo, que tamén ven afectados. Por pór un exemplo, Shimano, que é o fabricante de compoñentes máis importante do mundo, ten problemas para servir ás tendas.

TENDENCIA. ¿Que é o que pasou para que se producise esta situación? Houbo moita máis demanda que oferta. E esta demanda produciuse, entre outras cousas, porque a xente quería facer deporte, pero non podía practicar disciplinas de equipo, como baloncesto, fútbol ou fútbol sala que requiren de contacto con outras persoas. Cos ximnasios pechados afectados pola pandemia, unha das opcións que quedaba era o ciclismo. E a venda de bicicletas disparouse nos meses do maio e xuño cando se puido saír á rúa de novo.

As tendas da comarca comezaron a ter unha avalancha de clientes que demandaban bicicletas. A maioría, básicas, primeiros prezos, porque era para xente que estaba a empezar. "As máis vendidas son as que teñen un prezo entre 600 e 1.000 euros, que son das básicas de iniciación", indica Marcos Vale. As bicicletas de nenos foron tamén das máis demandadas. Facía anos que non se vían cuadrillas de pequenos montando en bicicleta polas localidades mariñás, e este verán si se volveron a ver. Afastados dos deportes máis maioritarios, con moitas instalacións pechadas, os nenos decantáronse pola bicicleta como medio non só para facer deporte, senón como forma de mobilidade e de estar con outros nenos.

"A falta de actividades a nivel de equipo fixo que moitos nenos se decanten pola bicicleta e en Viveiro ven agora cuadrillas de nenos montando en bicicleta", asegura Marcos Vale. Neste sentido, José Cerdeira considera que "o peche dos ximnasios e o poder facer este deporte sen máscara favoreceu que a xente o probe como unha alternativa aos deportes de equipo". Unha tendencia á alza que, con todo, para Marcos Vale será pasaxeira: "Algúns que chegaron a montar en bicicleta por isto seguro que quedará, pero outros moitos, cando acabe, volverán ás súas disciplinas".

En Pillabikes de Ribadeo tamén notaron demanda de bicicletas eléctricas. "En xullo vendemos dous para decembro", explica María Jesús García, que indica que este tipo de bicicletas véndense moi ben entre os visitantes.

VENDAS PERDIDAS. Con esta rotura de stock, sen bicicletas que ofrecer aos clientes, as tendas están a perder de vender, e esta é a parte negativa de todo este boom tan inesperado. Cada día entran afeccionados á bicicleta ou xente que quere iniciarse nesta práctica e os propietarios das tendas ven obrigados a ter que dar períodos de entrega moi longos, na maioría das ocasións. Incluso, ás veces, non poden dar nin datas fixas de entrega, porque nin eles mesmos poden saber cando as van a recibir. "Vendeuse máis estes días, pero tamén se deixou de vender moito porque non temos mercancía", explica Cerdeira, "agora mesmo a xente xa sabe que non hai bicicletas, aínda que eu teño a sorte de traballar con strong <>Giant, que ten algo máis de stock que outras marcas", aínda que a pesar de todo xa está a dar prazos de entrega para "maio de 2021". María Jesús García recoñece que nestes momentos están a perder de vender "porque a xente non quere esperar". Unha consecuencia desta falta de excedente é que moita xente recorre ao mercado de segunda man, que tamén está en alza.

A lectura positiva é que durante estes últimos catro meses as tendas de bicicletas da Mariña venderon máis que nunca. Incluso puideron duplicar a facturación con respecto a anos anteriores, o cal é un balón de osíxeno para o sector tras estar moitas semanas pechadas.

como transporte. Un dos factores que influíu no boom da compra de bicicletas non é só como un xeito de facer deporte, senón tamén para a mobilidade.

"Hai unha demanda de bicicleta como vehículo porque é moi cómodo", asegura José Cerdeira, "en España non se vai a chegar aos niveis nos que está considerada en Holanda ou Alemaña, porque se requiriría moito investimento, pero cada vez máis xente utilízaa para ir ao traballo ou facer as compras porque non gasta en combustible e porque é moi fácil de aparcar ou deixar en calquera sitio sen problema", conclúe.

Comentarios