Rozas suma outra licitación para levar desfibriladores con drones a áreas remotas

Os once contratos de compra pública adxudicaranse en setembro, segundo avanzou Conde nunha visita ao Ciar con deputados e senadores

Alfredo Conde, en las oficinas de Gaerum, primera firma en instalarse en Ciar. M.ROCA
photo_camera Alfredo Conde, nas oficinas de Gaerum, primeira firma en instalarse en Ciar. M.ROCA

CASTRO DE REI. A compra pública innovadora promovida pola Xunta de Galicia dentro da Civil UAVs Initiative que se desenvolve no aeródromo de Rozas, en Castro de Rei, dará un paso máis o próximo mes de setembro coa adxudicación dos dez proxectos xa licitados, por 24 millóns de euros, e aos que se unirá un máis, solicitado pola Consellería de Sanidade, para levar con drones desfibriladores a áreas remotas ou a puntos do Camiño de Santiago, como avanzou e puxo de exemplo o venres o conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, nunha visita ás instalacións do Ciar con deputados e senadores.

«Están a participar nestas licitacións 90 empresas, das que 50 son galegas», destacou Conde, que explicou que se traballa no «horizonte do ano 2020 para desenvolver estes proxectos». «A adxudicación será en setembro e o prazo de execución é de 18 meses, polo que a previsión é que en setembro de 2020 a Xunta dispoña do produto e póidase aplicar a servizos públicos» como a xestión do territorio, a seguridade da flota pesqueira ou a prevención de incendios, entre outros, segundo explicou o conselleiro.

Conde explicou nesta visita as actividades que se realizan en Rozas e como o proxecto do polo tecnolóxico e industrial foi evolucionando nos últimos tres anos para «desenvolver en Galicia o sector aeronáutico e situarnos no ámbito dos avións non tripulados».

«Ese é a orixe do proxecto. Intentar atraer industria que sexa tractora en desenvolvemento de I+D+i e contar con socios industriais, como son Indra e Babcock, que tiren do noso tecido produtivo», explicou o responsable autonómico de Industria.

Un total de 90 empresas, das que medio centenar son galegas, participan nas licitacións, que darán os seus froitos no ano 2020

O conselleiro de Industria explicou a evolución d eun proxecto para «situar a Galicia no ámbito dos avións non tripulados»

O desenvolvemento de I+D e de coñecemento, potenciar un sector comercial «que poida facer produtos para comercializar a nivel internacional» e que a Xunta «poida usar todo ese desenvolvemento para prestar servizos públicos» son, segundo Conde, os tres obxectivos principais que se perseguen coa Civil UAVs Initiative, que permite que actualmente se estean desenvolvendo 20 novos proxectos nos que traballan 19 empresas —das 30 subcontratas que está previsto que traballen nas instalacions de Rozas—.

EN MAREA

O portavoz de En Marea, Luís Villares, denunciou tras a visita de onte que non se están cumprindo os prazos en Rozas, o que pon en perigo a percepción de fondos europeos e a creación de postos de traballo.

Villares recordou que foi En Marea quen pediu unha xornada de traballo para visitar o aeródromo chairego «porque queriamos saber cal é ou estado de execución dous contratos e dous dous proxectos nas dúas fases comprometidas pola Xunta», e criticou que no canto desta xornada de traballo organizaron unha «especie de portas abertas» e un día de propaganda sen respostas.

O portavoz de En Marea preguntoulle a Conde sobre prazos concretos e lamentou a falta de respostas e incongruencias do responsable de Economía. Indicou que a primeira fase do proxecto (A) leva máis dun ano de atraso e o mesmo sucede coa fase B. «Quero poñer isto de substitución porque ou desenvolvemento destas fases está ligado á creación de postos de emprego e porque hai uns fondos europeos cuxa vixencia depende de que se cumpran os prazos», advertiu.

Avanzou que En Marea levará ao Parlamento iniciativas para pedir información sobre o grao de execución das obras e o cumprimento dos contratos, algo que Indra «non está cumprindo, sobre todo en canto aos empregos».

Comentarios