Profesores de Automoción fórmanse no manexo de coches de hidróxeno

O IES Lois Pena Novo de Vilalba amplía o seu proxecto para coñecer a tecnoloxía da pila de combustible "fuel cell" cun vehículo deste tipo, sendo o único centro de España cun
Javier Arias y Elba Veleiro, en la presentación del vehículo de hidrógeno. M. ROCA
photo_camera Javier Arias e Elba Veleiro, na presentación do vehículo de hidróxeno. M. ROCA

O IES Lois Pena Novo de Vilalba presentou este mércores o vehículo de pila de combustible fuel cell a base de hidróxeno co que completará a formación para profesorado dos ciclos básico e medio de Automoción que ten en marcha este ano, logrando así contar cunha tecnoloxía "moi nova" converténdose no "único centro de FP de España cun vehículo destas características", segundo indicaron desde o instituto vilalbés.

"É unha tecnoloxía moi nova e ou inconveniente que nos atopamos é que non hai material. Podemos explicalo con vídeo, na lousa, con fotos...pero non fisicamente, para ver, tocar, desmontar... Por aí naceu este proxecto", explica Juan José López Pernas, profesor de Automoción do IES Pena Novo.

A iniciativa arrincou en marzo e nela participan tamén docentes do IES Castro dá Uz deAs Pontes e do CIFP Ferrolterra, co obxectivo de adquirir uns coñecementos que logo trasladarán aos seus alumnos.

"En España apenas hai vehículos destas características –de feito, o turismo que presentaron onte alugárono a un concesionario alemán–, pero pensamos que vai ser unha aposta de futuro, polo que cremos moi importante tanto para ou profesorado como para vos alumnos ir coñecendo esta tecnoloxía que vai ir empezando a entrar non mercado e estar preparados para cando haxa as primeiras unidades, tanto en turismo como en vehículo pesado de longa distancia, que cremos que se vai implantar máis", apuntou Pernas.

Á presentación de onte asistiron o delegado territorial da Xunta en Lugo, Javier Arias –este proxecto acóllese ao programa FP Innova da Consellería de Educación–, e a alcaldesa de Vilalba, Elba Veleiro, que coñeceron de primeira man o funcionamento deste vehículo de hidróxeno.

A nivel usuario, o seu funcionamento é eléctrico, pero, no canto de enchufarlo á corrente eléctrica, a recarga faise inxectando hidróxeno –co mesmo sistema que a gasolina ou o gas– nunha pila de combustible e mestúrase co osíxeno do ambiente, inxectado tamén a presión. Isto provoca unha reacción química que produce a electricidade que move o coche, mentres que o residuo é auga.

A reposición sería como nunha gasolineira, ou as chamadas "hidrogenera", e tárdase entre tres e cinco minutos en conseguir a carga completa. A autonomía deste tipo de vehículos é similar á dos convencionais.

Comentarios